Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Theologie en bijbelwetenschap

• Frederik D

Onze onvolprezen Gleichhaber Eli Ja Hoe ondertekent zijn berichten met:

Er is maar één wetenschap, en dat is theologie. De rest is postzegelsverzamelen.

(vrij naar Nobelprijswinnaar Earnest Rutherford)

Maar wat zei Rutherford nu echt? Hij zei:

“All science is either physics or stamp collecting. ”

Maar het valt zelfs te betwisten of hij dat zei. Maar hij zei eerder “All science is either physics or stamp collecting. ” dan wat Eli Ja Hoe er valselijk van bakt.

Alle wetenschap is in wezen natuurkunde. De rest is nonsense.

Theologie is geen wetenschap. Want theologen zijn het onderling zeer, zeer oneens.

Maar bijbelwetenschap is wel wetenschap. Wat staat er nou echt in de Bijbel? Hoe is de Bijbel tot stand gekomen? Waarom willen ultra-orthodoxe gelovigen er niet aan dat de bijbelse aarde echt een platte aarde is? Allemaal zinnige vragen waarop de bijbelwetenschap zinnige antwoorden heeft.

• keessie

Wordt tijd dat jij eens met Wibo Okkels gaat praten, die kan jou wederom uitleggen dat de aarde niet plat is.

• Allen

Aaaaach, het kereltje wil ook weer even mee en interessant doen hé?

en kereltje vertel eens, wie is Wibo?

• Frederik D

De aarde is inderdaad een bol. Maar in de Bijbel is zij plat, rust zij op fundamenten en wordt zij overkoepeld door een tastbaar gewelf in de vorm van een ouderwetse tent. Dat wordt ruiterlijk erkend door de bijbelwetenschap.

• Alouette

Het christelijk geloof vereist op grond van de bijbel dat de christen met hart en ziel gelooft dat de aarde plat is.

Wie dat bestrijdt, is geen christen. Die is een ketter, een nepchristen.

Het gaat in de godsdienst nu eenmaal niet om wat waar is, maar om wat de gelovige gelooft.

• punky abaya

Jouw arrogantie hangt me echt ongenadig de strot uit. Als hier 1 iemand NEP wetenschap bedrijft ben JIJ dat. Dus houd je waffel maar. Niet dat ik nu zo´n fan ben van Elijahu.

• punky abaya

daar hebben we het al vaak genoeg over gehad, boosaardige lul.

• Frederik D

Uw vriendelijkheid is alom bekend. :)

• Frederik D

Weet je, Punky, je kunt mij geen groter plezier doen dan tegen mijn denkbeelden te ageren. Want bijval van jou maakt mij niet blij. :)

• punky abaya

mijn vriendelijkheid is prima, heb vanavond een leuke avond gehad met een leuke vrouw die tenminste luistert. Jij legt steeds de bal bij de ander neer. Luisteren ho maar.