Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoe gevaarlijk is het

• Frederik D

Fanatici zijn geloviger dan niet-fanatici.

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Fanatici zijn geloviger dan niet-fanatici.

Er is wel een verschil tussen geloven en gebrainwasht worden in een bepaalde richting.

• Frederik D

Zich lekker wentelen in de slachtofferrol komt ook vaak voor.

Ik voel me meer gepakt door het IKV in mijn jeugd dan door de strenge kerk die ik toentertijd verplicht bezocht.

Kun je daar wat mee? Kun je begrip opbrengen? Het IKV en soortgelijke instellingen vond ik zoooo farizeeïsch. De Vrijg. Geref. Kerk was tenminste tamelijk eerlijk.

Maar al wil ik gaarne smartegeld, ik lijd er niet onder.

• Frederik D

Denk ik niet. Ware gelovigen zijn fanatici. Ook seculiere gelovigen zoals de marxisten van weleer (Sanctus Carolus Marcus) en onze “lieve” dierenvriendjes en -vriendinnetjes.

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Denk ik niet. Ware gelovigen zijn fanatici. Ook seculiere gelovigen zoals de marxisten van weleer (Sanctus Carolus Marcus) en onze “lieve” dierenvriendjes en -vriendinnetjes.

Dan nog, zij geloven in wat mensen hun opdringen, vaak welbespraakt zoals enkel figuren hier op het bord. Maar geloof is iets persoonlijks en daar kan niemand tussen als het goed is.