Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoe gevaarlijk is het

• Gonnie

te menen dat jouw geloof enkel de ware en de juiste is, en elk die hun geloof niet exact kan delen, die dan niet als broeder of zuster wordt gezien, maar als buitenstaanders, en die ook nog door hen gezien worden als ‘'tegenstanders van God " en dus ’'Satans'' kinderen,

Is er in het verleden ook niet vele ‘'satans’' kinderen door hen gedood.?

• punky abaya

wat is dat nou weer voor vraag. Hoe gevaarlijk is het om zonder om te kijken een straat over te steken etc.

• Gonnie

ieder mens die onderdrukt is en in nood verkeerd hoort ongeacht wat voor geloof of geen geloof men heeft je broeder of zuster te zijn.

Dat gevoel is bij mij wel aanwezig, en ik was altijd in de veronderstelling dat ieder gelovig mens dat ook in zich hadden.

Maar ik ben er achter gekomen dat dat niet het geval is.

• Gonnie

Ja gevaarlijk. Mensen die zo onbegrensd hun verstand door het geloof op nul hebben, gezet vind ik gevaarlijk.

• theo

Dat gevaar valt in onze huidige tijd en westerse landen landen wel mee.

Nou ja, behalve voor mensen die zich de moordende woorden van de harden des harten persoonlijk aantrekken.

Want dat moet je natuurlijk niet willen toelaten.

Binnen familie of vrienden relaties vinden die moordende woorden helaas ook wel plaats en dan spelen emoties een andere rol, ik ken wel relaties die er aan kapot zijn gegaan met de “kwetsbare” als slachtoffer die er een zeer langdurige worsteling aan over houdt en voor sommigen: ze komen er niet mer vanaf.

• CU

Oversteken is gevaarlijk.

• Frans

Gonnie, er is geloof en fanatisme, dat laatste bestaat bij alle overtuigingen, fanatici zijn nooit ‘gelovig’, zijn doen zich wel zo voor.

• Allen

…..Hoe gevaarlijk is het te menen dat jouw geloof enkel de ware en de juiste is, en elk die hun geloof niet exact kan delen, die dan niet als broeder of zuster wordt gezien, maar als buitenstaanders, en die ook nog door hen gezien worden als ‘'tegenstanders van …..God " en dus ’'Satans'' kinderen,

…..Is er in het verleden ook niet vele ‘'satans’' kinderen door hen gedood.?

vele? zei je, vele gedood?

in de gehele geschiedenis van de mensheid zijn er ontelbare miljoenen in naam van wat voor god dan ook letterlijk en figuurlijk vermoord, en het gaat tot vandaag de dag gewoon door.

Ik zou zeggen, lees de kranten, kijk televisie, zoek op het net, lees de topics van enkelen op dit bordje '' die zichzelf de enige juiste gelovige vinden>:D<>:D<>:D< ''

en je heb heel snel in de gaten hoe {levens}gevaarlijk dat het is.

groet,

AllenB)

• Stefan

Frans Schreef:

——————————————————-

> Gonnie, er is geloof en fanatisme, dat laatste

> bestaat bij alle overtuigingen, fanatici zijn

> nooit ‘gelovig’, zijn doen zich wel zo voor.

Daar zit wat in Frans. En dan denk ik weer aan de parabel van het zaad dat op verschillende gronden valt.

Het geloof kan wel degelijk een mens tot actie dwingen, maar wie neemt het over waardoor het geloof het onderspit (..) delft.

• Allen

Heel goed gezien Gonnie(tu)

Juist degene die zichzelf o zo gelovig vinden en denken de waarheid in pacht te hebben, daar moet je voor oppassen.

Christus waarschuwde niet voor niets voor de farizeeën.

Gonnie, pas voor hen op en mijd ze als de ziekte.

AllenB)