Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

moet europa weer christelijk worden?

• punky abaya

Het vaticaan wil een tegenoffensief inzetten tegen oprukkend atheisme om Europa WEER christelijk te maken. Was Europa ooit christelijk dan? En waarom heeft Europa het voorrecht om christelijk te worden en Zimbabwe of Bangladesh niet…

Zo gaan Jehova's langs de deur om hun boodschap te verkondigen. Europa moet van hen Jehovaa's worden.

Als je de nationale identiteit uitdrukt in joodschristelijke termen krijg je een vreemde paradox.

In de mate dat het “Judeo” wordt benadrukt, moet het “Christelijk” onderdrukt worden. En andersom. Waar “Christelijk” wordt benadrukt, moet “Judeo” onderdrukt worden. De enige manier waarop “Judeo” en “Christelijk” verenigd kunnen worden is dan ook wanneer men een gezamenlijke religieus-politieke morele code aanvaardt, minus Christus. Hoe kan welke ware gelovige dan ook denken dat God een genoegen wordt gedaan door de inspanningen om Europa te kneden naar een samenleving die een “Judeo-Christelijk erfgoed” omhelst, wanneer, om dat misleidende doel te bereiken, Zijn Zoon buiten gesloten moet worden om de tegengestelde elementen er van overeind te houden? “God en land” of Christus’ Koninkrijk?

Het gaat er niet om dat mensen burgers worden van een christelijk Europa maar dat ze juist burgers van de Hemel worden. Kerstening van Europa is het tegengestelde van wat Jezus wil.

“Die ons redt uit het gezag van de duisternis en ons overbrengt in het koninkrijk van de Zoon van Zijn liefde” (Kolossenzen 1:13;SW) “en getuigen tot jullie °God waardig te wandelen, Die jullie roept in Zijn °koninkrijk en heerlijkheid” (1Thessalonicenzen 2:12;SW)

Paulus spreekt gelovigen niet aan in termen van nationale identiteit, maar als zijnde overgebracht “in het koninkrijk van de Zoon van Zijn liefde”. Zij die door één Geest in Zijn ene Lichaam(1Korinthe 12.13) zijn Jood noch Griek(Galaten 3:28). Wij zijn het Lichaam geworden van het verhoogde en opgestane Hoofd, Jezus Christus.

• Douce.

Ondanks dit, ga ik toch stemmen punky;)

Douce

• punky abaya

dat is dan een jamaar evangelie.

• Douce.

Dat is buiten het “echte” Evangelie om toch wel een blijk van nadenken en/of kennis. En je weet het, kennis maakt vrij (en dat bedoel ik dan geheel overdrachtelijk, het is pers slot van rekening een Bijbelprikbord).

Douce

• punky abaya

Kennis VAN christus maakt niet vrij, kennis IN christus van goed en kwaad maakt wel vrij. Maar dit is iets anders dan te besluiten op welke partij je gaat stemmen.

Jamaar komt van jammeren.

• Sietse 45

Je bent ook zo'n innemend knulletje toeter toch.;)

• punky abaya

een innemend knulletje met een innemend l*lletje.

• Douce.

Bij mij komt “jamaar” van ja, maar……….:D

Douce

• punky abaya

jamaar komt van jammeren. Ik denk dat dit dieper gaat dan je denkt. Je hebt mensen die veel jammeren en klagen = iets anders dan kreunen. Dan heb je mensen die geloven mits dit en mits dat. Volgens mij komen beide uit dezelfde koker.

gr.

• Allen

''moet Europa weer christelijk worden?''

Zeker niet als dat stelletje smerige pedofielen uit Rome zich ermee gaat bemoeien, dan zou het namelijk voor de kinderen in Europa,

bar en bar slecht aflopen.