Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Christenhaat en christenvervolging

• Michiel...

Als zelfs de seculiere pers er aandacht aan begint te schenken zegt dat wel iets. Bij de enkeling die niet alleen de seculiere pers leest is het al jaren bekend dat de christenhaat en openlijke christenvervolging in de wereld alleen maar toeneemt.

Uit de Telegraaf van gisteren:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/12872199/__Regelrechte_godsdienstoorlog__.html

Mijn stelling luidt dat de christenhaat en christenvervolging in de wereld de komende jaren alleen maar zal toenemen. Iedereen die vast zal houden aan het offer van Jezus Christus zal het zeer zwaar krijgen. De haat in de islamitische wereld tegen christendom (en ook jodendom overigens) is bekend en al diverse malen aangetoond. Enkel zij die het niet willen zien blijven hun ogen sluiten en het proberen goed te praten. Maar ook de afkeer in de westerse wereld tegen christenen en hun predikingen en denkbeelden zal hand over hand toenemen en steeds minder getolereerd worden. Als je nu op het internet reacties volgt van mensen op onderwerpen die verband houden met het christendom zie je die haat en afkeer al veelvuldig aan de dag komen. Het tij zal niet meer gekeerd worden. Wat moet gebeuren zal gaan gebeuren.

Eens of oneens ?

• theo

Eens…….. maar geen nieuws onder de zon.

• Michiel...

En vandaag in het AD - bijna niet te geloven:

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3309862/2012/09/02/Imam-opgepakt-omdat-hij-verbrande-koranresten-bij-christelijk-meisje-heeft-geplant.dhtml

Zo'n bericht had je de afgelopen 20 jaar diverse malen kunnen plaatsen omdat soortgelijke incidenten tientallen keren per jaar gebeuren in de wereld.

• Michiel...

theo Schreef:

——————————————————-

> Eens…….. maar geen nieuws onder de zon.

Het nieuws onder de zon van mijn stelling zou zijn is dat mensen er hun ogen niet meer voor kunnen sluiten omdat de haat en afkeer openlijker en openlijker wordt.

En niet iedereen is op de hoogte. De seculiere media besteden er bijna of geen aandacht aan. Ik vond de publicatie in de Telegraaf in deze veelzeggend.

• Sietse 45

Hoe is het gesteld met het Christendom in Amerika?

• punky abaya

lieve michiel, ik ben het helemaal met je eens… MAAR… christenen hebben het deels ook aan zichzelf te danken. Zie het gezanik van Staaij, SGP over verkrachting-abortus. Of het gekwijl van de christen unie over het weghalen van lingeriereklames uit abri´s. Dat roept haat op bij atheìsten.

• theo

Geen geschiedenisles gehad op school?

• Alouette

Christenen hebben zelfs complete kruistochten tegen de islam gevoerd. Wat is je punt?

Intussen zie je in het westen een steeds grotere haat tegen de islam. Kijk maar naar Wilders.

Wat de christenen in het westen betreft. Die krijgen de laatste tijd veel kritiek voor zaken als discriminatie van homo's en vrouwen, het opdringen van het scheppingssprookje in het onderwijs, pleidooien voor het aborteren van zwangere vrouwen na verkrachting etc. etc. etc.

Als christenen zich normaal en fatsoenlijk zouden gedragen, dan valt het met haat en afkeer van christenen in het westen heus wel mee.

• punky abaya

met alle respect maar toch een kanttekening. Het woord christenen heeft in het Westen al een redelijk holle betekenis. In de 3de wereld nog veel meer. Vaak zijn het traditiechristenen die iets vaags over Maria en Jezus weten en zich vasthouden aan de doop en aan kerk bezoek.

Uiteraard geen reden om hen uit te moorden maar de hoogdravende stelling waarmee sommigen tekeer gaan tegen christenvervolging, is wat mij betreft een tikje overdreven. Ik heb zelf ooit in Havana een kerk bezocht. Het eerste dat ik te horen kreeg was dat ik niet in korte broek naar binnen mocht. Zijn dat nou christenen.

• Douce.

Christenen zouden zich meer als atheïsten (en hun standpunten) moeten gedragen en geen eigen “gezicht” moeten hebben? Bedoel je dat?

(Begrijp me goed, ik houd persoonlijk niet van extremistische standpunten, maar ontneem een ander die vrijheid niet)

Douce