Medechristenen met verschillende meningen-bijbelse opvattingen- visies-.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlAlouette Schreef:
——————————————————-
> Raar. Je wordt toch geen medechristen als je God
> niet goed vindt?
Waarom niet ?
Hoewel ik het op geloofsgebied volstrekt oneens ben met b.v. Samuel en Johanan en de paus, we zijn allemaal aanhangers/volgelingen van Jezus Christus en dus christenen, dus zijn ze ook mijn medechristenen.
Als jij moslim of atheist bent of agnost dan ben ke niet mijn medechristen maar wel een medemens. Volstrekt niet minder dan wie dan ook .
We hebben wel allebeide dezelfde opdracht; er zijn voor elkaar waar dat mogelijk en nodig is.
Verschillende achtergronden of “”opdrachtgevers“” of innerlijke stemmen of wat dan ook maar ieder mens is medemens waar we zorg voor moeten dragen zonder anziens des persoons.
Of haal ik er nu teveel bij?
Alouette Schreef:
——————————————————-
> God kan niet alleen helpen. God kan ook
> voorkómen. Doet´ie ook niet.
Zoiets als God als brandweerman.
Om zich heen steken de mensen steeds brandjes aan en Hij maar elke keer ze wegjagen en vervolgens de brandjes maar weer blussen en zo door.
En dan kunnen we God tenminste weer de schuld geven dat hij onze vrije wil niet respecteert.
Alouette Schreef:
——————————————————-
> Aha, jij bent meer fan van Jezus dan van God.
Foute conclusie.
>
> Medechristenen kunnen Jezus wel goed vinden, maar
> voor God hoeft dat kennelijk niet, als ik het goed
> begrijp.
????
>
> Overigens vallen er ook bij Jezus nog wel wat
> kritische kanttekeningen te plaatsen.
Natuurlijk wel, kritisch nadenken is altijd goed, over wie of welk onderwerp dan ook.
Volgens mij wordt er in de bijbel ook nergens opgeroepen om je verstand niet te gebruiken, het tegendeel wel.
>
> Medemens of niet lijkt mij een andere discussie.
Natuurlijk, het gaat vanzelfsprekend om het woordeken -mede-
Medeverslaafde, medevakgenoot, medegelovige, medeluisteraar.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?