Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gods goedheid

• theo

Vanwege alle haarkloverijen en puberale betweterigheden;

Iets opbeurends:

http://www.youtube.com/watch?v=8cKKCPhY42Y

Psalm 107

1 Gods goedheid houdt ons staande

zolang de wereld staat!

Houdt dan de lofzang gaande

voor God die leven laat.

Al wie, door Hem bevrijd

uit ongastvrije streken,

naar huis werd heengeleid,

zal van zijn liefde spreken.

• ¥ Lotje ¥

tjee . vind het nogal zwaar op de zaterdag avond :D

Maar goed jij hou van orgel ik meer van een koor. En dat mag gerust klassiek zijn of kerkelijk

• theo

Is het op andere avonden minder zwaar? Dan plaats ik het wel eens op een andere avond opnieuw hoor?

In onze jeugd en nu nog in bepaalde kerkelijke kringen deed/doet men aan zaterdagavondwijding, als toe/voorbereiding op de zondag.

Zaterdagavond dus niet op stap maar ingetogen toeleven naar de zondag(sheiligiging).

Voor katholieken volstrekt ondenkbaar, die duiken na de kerkgang de kroeg in wat voor ons gereformeerden volstrekt ondenkbaar was.

Maar…. ik houd van orgelmuziek , zeker als iemand goed kan improviseren maar smaken verschillen..

EN de psalm spreekt van Gods goedheid en dat moet ieder christen aanspreken mij dunkt.

• ¥ Lotje ¥

zo zie je maar dat geloven verschillend kunnen zijn . maar een doel is er ..GOD. IK ga relaxen nu . ;) en nee niet in de kroeg ;)

En ja ik ken dat wel van strenge Protestanten . . ik ken ook een plaats hier in het zuiden zelfs .Protestant plaatsje . daar hoef je zondags niet te komen . daar zie je niemand op straat . tja RK zijn wat luchter daarmee.En niet zo streng .

• Alouette

Jammer dat ik het feestje moet verstoren.

God is niet goed.

• theo

Dan verschillen we van mening, vind je dat erg ?

Overigens zijn velen van mijn medechristenen het best met je eens hoor.

• Frederik D

Ik moet jou gelijk geven.

Ik was onlangs in een kerk om het interieur te bezichtigen. In een hoek van de kerk was er een ruimte ingericht waar men per briefje een verzoek kon doen aan God. Ik las hartverscheurende verzoeken. Maar ik geef je op een briefje dat de meeste gebeden onverhoord waren. God kan helpen maar hij vertikt het. Dus God is als hij bestaat, niet goed.

• Frederik D

Maar niet zwaar. Licht klassiek dus. Dus gemakkelijk, al te gemakkelijk verteerbaar.

• Frederik D

Beter koud of heet dan van dat lauwe.

• Alouette

Van mening verschillen is goed voor discussie.

Wel de vraag hoe je medechristen kunt zijn als je God niet goed vindt.