Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken

• CU

Eh, ben ik nou ook gezegend?

• Eliyahu

theo Schreef:

——————————————————-

> Je hebt mijn bericht dus niet goed gelezen en er

> dus helemaal niks van begrepen.

>

> In je slachtoferrol en gedram draaf je door ; DE

> christelijke kerken hebben hun theorie dat God het

> volk Israel heeft verworpen …… ??? !!! dat

> is hoofdzakelijk voorbehouden aan de JG.. dus je

> liegt.

Bs'd

De tekst die je zelf bracht is duidelijk: “Mattheüs 21:43;…. Daarom zeg ik U: Het koninkrijk Gods zal van U worden weggenomen en aan een natie worden gegeven die de vruchten daarvan voortbrengt.”

Dus: Volgens het christendom is het koninkrijk Gods weggenomen van de joden.

Nee dus.

De joden zijn Gods volk en blijven Gods volk.

En de christenen zijn wetteloze heidenen die achter een afgod aanlopen en blijven wetteloze heidenen die achter een afgod aan lopen.

• Eliyahu

theo Schreef:

——————————————————-

> Aha… het moet nog komen…. in de toekomst …

>

> Tsja ..op die manier kan iedereen zijn/haar eigen

> bewijzen wel creeeren.

Bs'd

Het is wel de ZEEER nabije toekomst, en jullie zitten al midden in het proces. Jaren geleden was het al zo dat in de grote steden de helft van de kinderen geboren werd aan allochtonen=moslims.

Het is dus niet zo dat het misschien gaat gebeuren, in de verre toekomst, maar je ziet het voor je ogen gebeuren.

De immigratie gaat onverminderd voort, de nederlandse/europese vrouwen blijven onverminderd veel te weinig kinderen baren om de autochtone bevolking op peil te kunnen houden, dus het eindresultaat is een onontkoombaar feit.

> Let op, komtie: Nederland is als staat in de

> plaats gekomen van het volk en de staat Israel.

> Daarom lijkt de vorm van het land ook op dat van

> de joden..

> Zie maar naar de onrusten en onlusten in Israel,

> de joden zijn aggressief tegen hun omliggende

> landen en Palestijnen gunnen ze het licht in de

> ogen niet en die pesten ze waar ze kunnen, het

> land zal dan ook binnen 50 jaar compleet verwoest

> zijn. .

> Nederlanders daarentegen zijn vredelievende en

> hardwerkende en eerlijke en intelligente mensen en

> het land heeft in het verleden al bewezen dat ze

> de grootste zeevarende natie koneden zijn en de

> rijkste van de wereld.

Tja, vele landen waren op een bepaalde tijd de rijkste ter wereld. Irak ook, toen het nog Babel heette.

Resultaten behaald in het verleden, zijn geen garantie voor de toekomst.

Nederland zijn gouden eeuw, was toen de joden verbannen werden uit Spanje en Portugal, en welkom geheten werden in NL.

Dus ook dat past weer perfect in mijn betoog.

> Dat komt terug. Nederland zal economisch en

> militair het machtigste land ter wereld gaan

> worden.

> ———————————

> Als je wilt lever ik je er ook nog bijbelteksten

> bij maar dat zal dan vanavond gaan worden.

Lijkt me hardstikke interessant die bijbelteksten, geef maar.

• Daan

Douce Schreef:

——————————————————-

> Gelukkig kan ik na deze topic mijn bed

> verschonen!

>

> Douce

Had je in je bed gepist ?

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> Mattheüs 21:43;…. Daarom zeg ik U: Het

> koninkrijk Gods zal van U worden weggenomen en aan

> een natie worden gegeven die de vruchten daarvan

> voortbrengt.

>

> Daar heb ik al eens een preek over gehouden.

>

> Met als rode draad: Als we maar niet zo arrogant

> zijn om te denken dat WIJ de mensen ( niet de

> natie) zijn de plek van Israel hebben ingenomen.

> Daar moeten we uiterst voorzichtig mee zijn. Alsof

> wij het zoveel beter deden en doen dan het joodse

> volk !!!!!

Wat nou WIJ ?

Voor jezelf praten Theo.

Bovendien heeft Eliyahu gelijk.

Zelf haal je Mattheus 21:43 aan . Wat wil dit zeggen ?

• Johanan

Oké,vraag: Wordt in Gods verbond met Abraham de verzekering gegeven dat de joden altijd Gods uitverkoren volk zouden blijven? Gal. 3:27-29: „Gij allen die in Christus werdt gedoopt, hebt Christus aangedaan. Er is noch jood noch Griek, er is noch slaaf noch vrije, er is noch man noch vrouw, want gij zijt allen één persoon in eendracht met Christus Jezus.

Bovendien, wanneer gij Christus toebehoort, zijt gij werkelijk Abrahams zaad, erfgenamen met betrekking tot een belofte.” Dus vanuit Gods standpunt bezien, wordt niet langer door natuurlijke afstamming van Abraham bepaald wie Abrahams zaad zijn. Ook zullen alle joden,niet, tot geloof in Christus worden bekeerd en eeuwige redding verwerven! Rom. 11:25, 26: „Ik wil niet, broeders, dat gij onwetend zijt omtrent dit heilige geheim . . .: dat er over Israël gedeeltelijk een afstomping der zinnen is gekomen totdat het volledige aantal mensen der natiën is binnengekomen, en op deze wijze ….aldus…, NBG; „zo”, KB, WV; Grieks: hou′tos zal geheel Israël worden gered.

Merk op dat de redding van geheel Israël niet tot stand wordt gebracht door bekering van alle joden, maar door het ’binnenkomen’ van mensen uit heidense natiën. Sommige vertalers geven vers 26 weer met: En dan zal heel Israël worden gered. Maar A Manuel Greek Lexicon of the New Testament Edinburgh, 1937, G. Abbott-Smith, blz. 32 geeft de betekenis van hou′tos weer met op deze wijze, zo, aldus. Voor een juist begrip van Romeinen 11:25, 26 dienen wij ook deze eerdere uitspraken in Romeinen in aanmerking te nemen: Niet hij is een jood die het uiterlijk is, noch is besnijdenis dat wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt. Maar hij is een jood die het innerlijk is, en zijn besnijdenis is die van het hart, door geest, en niet door een geschreven reglement…..2:28, 29. „Niet allen die uit Israël voortspruiten, zijn werkelijk ’Israël’. 9:6.

Dan nog iets;…Is het noodzakelijk dat joden geloof stellen in Jezus Christus om gered te kunnen worden? In Jesaja 53:1-12 werd voorzegd dat de Messías door zijn dood ’van velen de zonde zou dragen, en voor de overtreders zou bemiddelen’. Daniël 9:24-27 bracht de komst van de Messías en zijn dood in verband met ’het afsluiten van de zonde en het verzoenen van de ongerechtigheid’ (NBG). Beide passages tonen aan dat de joden deze bemiddeling en verzoening nodig hadden. Konden zij de Messías verwerpen en toch verwachten de goedkeuring te genieten van Degene die hem gezonden had? Nee absoluut niet! Hand. 4:11, 12: Betreffende Jezus Christus werd de apostel Petrus door heilige geest bewogen tot de joodse regeerders en oudere mannen in Jeruzalem te zeggen: Dit is ’de steen die door u, bouwlieden, werd behandeld alsof hij van geen belang was,die het hoofd van de hoek is geworden’.

Bovendien is er in niemand anders redding, want er is onder de hemel geen andere naam die onder de mensen is gegeven, waardoor wij gered moeten worden.” Hoewel de natie van het natuurlijke Israël niet langer Gods speciale gunst geniet, staat voor individuele joden, net als voor mensen uit alle natiën, de gelegenheid open voordeel te trekken van de redding die door bemiddeling van Jezus, de Messías, mogelijk wordt gemaakt.

En als laatst;…Vormen de thans in Israël plaatsvindende gebeurtenissen de vervulling van bijbelse profetieën? Ezech. 37:21, 22, NBG: Zo zegt de Here HERE: zie, Ik haal de Israëlieten weg uit de volken naar wier gebied zij gegaan zijn; Ik zal hen van alle kanten bijeen verzamelen en hen naar hun land brengen. En Ik zal hen tot één volk maken in het land, op de bergen Israëls, en één koning zal over hen allen koning zijn.” Ook dat is niet mogelijk! Het huidige Israël is geen volk onder een koning uit Davids lijn. Het is een republiek.

Daar bij komt nog,het vertrouwd op zijn gigantische wapen arsenaal,en zijn Atoom-bommen,en niet op Jehovah.

Johanan.

• Eliyahu

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Oké,vraag: Wordt in Gods verbond met Abraham de

> verzekering gegeven dat de joden altijd Gods

> uitverkoren volk zouden blijven? Gal. 3:27-29:

> „Gij allen die in Christus werdt gedoopt, hebt

> Christus aangedaan. Er is noch jood noch Griek, er

> is noch slaaf noch vrije, er is noch man noch

> vrouw, want gij zijt allen één persoon in

> eendracht met Christus Jezus.

Bs'd

Jouw probleem is dat je vertrouwt op het NT, wat net zo min door God geïnspireerd is als de koran, het boek van Mormon, enz.

> Bovendien, wanneer gij Christus toebehoort, zijt

> gij werkelijk Abrahams zaad, erfgenamen met

> betrekking tot een belofte.”

Wanneer je “JC toebehoort”, dan ben je een AFGODENDIENAAR, want je mag alleen de enig ware God J-H-W-H aanbidden, en niemand anders.

Dus ook geen JC.

> Dus vanuit Gods

> standpunt bezien, wordt niet langer door

> natuurlijke afstamming van Abraham bepaald wie

> Abrahams zaad zijn.

Fout. Dat is niet “vanuit Gods standpunt bezien”, maar bezien vanaf het standpunt van het corrupte NT.

> Dan nog iets;…Is het noodzakelijk dat joden

> geloof stellen in Jezus Christus om gered te

> kunnen worden? In Jesaja 53:1-12 werd voorzegd dat

> de Messías door zijn dood ’van velen de zonde

> zou dragen, en voor de overtreders zou

> bemiddelen’.

Nee, dat wordt daar niet voorzegd. Jesaja 53 rept met geen woord over de messias.

Ook dat is christelijke leugen en bedrog.

Voor de fijnere details betreffende Jesaja 53 kijk hier: http://Jesaja53.notlong.com

> Daniël 9:24-27 bracht de komst van

> de Messías en zijn dood in verband met ’het

> afsluiten van de zonde en het verzoenen van de

> ongerechtigheid’ (NBG). Beide passages tonen aan

> dat de joden deze bemiddeling en verzoening nodig

> hadden. Konden zij de Messías verwerpen en toch

> verwachten de goedkeuring te genieten van Degene

> die hem gezonden had?

Net als met Jesaja 53 sla je met Daniel 9 de plank gigantisch mis.

Zie hier wat er loos is in Daniel 9: https://sites.google.com/site/bergzion/torah/daniel9

> Bovendien is er in niemand anders redding, want er

> is onder de hemel geen andere naam die onder de

> mensen is gegeven, waardoor wij gered moeten

> worden.

Hier is wie onze verlosser is die ons redden gaat:

Jesaja 43:10-11: "Voor Mij is er geen god geformeerd en na Mij zal er geen zijn. Ik, Ik ben J-H-W-H en buiten Mij is er geen verlosser."

Jesaja 45:21-22: “En er is geen god behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende god is er buiten Mij niet. Wendt u tot Mij en laat u verlossen, alle einden der aarde, want Ik ben God en niemand meer.”

Hosea 13:4: "Maar Ik ben J-H-W-H uw God van het land Egypte af; een god nevens Mij kent gij niet en een verlosser nevens Mij is er niet."

Jer 31:34 "Kent J-H-W-H: want zij allen zullen Mij kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen, luidt het woord van J-H-W-H, want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonde niet meer gedenken."

> En als laatst;…Vormen de thans in Israël

> plaatsvindende gebeurtenissen de vervulling van

> bijbelse profetieën? Ezech. 37:21, 22, NBG: Zo

> zegt de Here HERE: zie, Ik haal de Israëlieten

> weg uit de volken naar wier gebied zij gegaan

> zijn; Ik zal hen van alle kanten bijeen verzamelen

> en hen naar hun land brengen. En Ik zal hen tot

> één volk maken in het land, op de bergen

> Israëls, en één koning zal over hen allen

> koning zijn.” Ook dat is niet mogelijk! Het

> huidige Israël is geen volk onder een koning uit

> Davids lijn. Het is een republiek.

Over minder dan 20 jaar zal er bs'd een religieze meerderheid zijn in Israel, en dan wordt de tempel herbouwd, en dan zal er weer een nazaat van David op de troon gezet gaan worden.

Wat er nu gebeurt is de inleiding daartoe.

• theo

Niet speciaal voor Johannan maar voor alle “juistgelovigen”

Het alleenrecht op God claimen.

Vroeger als stam, nu als geloofsgemeenschap.

God als persoonlijke stammengod.

Bijbelteksten zoeken ten bate van eigen gelijk.

Jij doet precies hetzelfde als E. en als zoveel anderen; IK heb gelijk..kijk maar naar bijbelboek…hoofdstuk…vers…

God die onze Schepper is en het alleen houdt bij en met joden- gereformeerden- hervormde bonders- J.G. -

Denken de wil van God te doen, al dan niet terecht maar daarmee wel een beloning verdienen natuurlijk. Voor de ene zegeningen d.mv. veel eurootjes of veel kindertjes , voor de ander de opstanding bij de jongste dag, voor weer een ander meteen na het aards bestaan in de hemel toegelaten worden door God ipv nooitophoudend in de hel worden geworpen.

Beloning voor het juiste geloof.

Eigen verdienste, God kan niet om mij heen natuurlijk want …..

Waar de bijbel spreekt over Gods goedhied, Gods genade, Gods eindeloze barmhartigheid kan natuurlijk niet want stel je voor dat God ook goed zou voor anderen die niet op dezelfde juiste manier gelovig is als ikke.

Gods genade is voor jullie flauwekul..God is volstrekt niet genadig, God geeft slechts beloningen volgens julie geloofsovertuiging(en)

• theo

Dat wil zeggen dat niet de joden maar de gereformeerd vrijgemaakten nu het volk van God zijn ??

• Johanan

Je bevestigd alleen maar wat ik eerder plaatste,je verwerpt gewoon de helft van de bijbel,en het wordt je verder niet moeilijk

gemaakt.

Een stok achter de deur,erg makkelijk.

Maar zonder het te weten vervul jij,en die het zelfde aanhangen,het volgende ;…Doordat de joden de Messías verwierpen,en jullie het nog steeds doen, vervul je de profetie waarin betreffende hem was voorzegd: „Hij was veracht en wij hebben hem niet geacht;…Jes. 53:3, NBG

Johanan..