Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

"ontvang het eeuwige Leven"

• LeSage

(…..)

De discipel hernam en vroeg hem: ‘Meester, ik heb gehoord dat gij gezegd hebt: ‘Ontvangt het eeuwig leven’. Hoe kunnen wij er zeker van zijn dat wij het eeuwig leven ontvangen hebben en niet meer in de dood zijn?’

Jesus antwoordde:

‘Zie om u heen. Wat ziet ge?’

Hij antwoordde: ‘Ik zie een boom, ik zie gras, ik zie heuvels en vogels.’

En Jezus zei: ‘Alles wat ge ziet heeft zijn plaats ontvangen van Hem die hoog verheven is. Alles is gemaakt naar zijn eigen waarde, waarvan de Vader in den beginne heeft gezegd: ‘Het is goed’. Ook gij zijt naar uw waarde geschapen. Voeg daaraan niet toe, en neem daaraan niet af, opdat aan uw lijden niet toegevoegd zal worden, en van uw geluk niet zal worden afgenomen.

Dit is mijn leven dat ik u geef: de liefde van mijn Vader die ook uw Vader is, voor uzelf en voor uw broeders. Zonder mijn liefde kunt gij niets doen. Zijn doden in staat tot het geven van liefde?’

En hij antwoordde: ‘Neen meester.’

Jesus wees op een sprietje gras en sprak: ‘Voorwaar ik zeg u, wanneer gij niet wordt zoals dit kleine sprietje gras, dat niet anders weet dan hoe zich te vermenigvuldigen, en zich met al haar wezen richt op het licht dat van boven komt, zult gij het koninkrijk niet binnen kunnen gaan.

De discipel antwoordde: ‘maar meester, bedoelt ge dat we tot de vrouwen moeten ingaan en vele kinderen verwekken?’

Jesus sprak: ‘Ge vermenigvuldigt uzelf niet door het verwekken van kinderen. Ge hebt gehoord dat er geschreven is: ‘Hoor Israël, de Here uw God is Één’. Zo zult ook gij één zijn. Het wáre vermenigvuldigen en het wáre leven dat ik u schenk is, het leven vanuit het innerlijk.

Zie deze bloem. Zij is één en niet velen. Haar schoonheid dankt zij niet aan haar ouders of aan haar kinderen. Haar schoonheid is vanuit haar innerlijk tot u gekomen en aan u getoond door de Wil van mijn Vader. Zo zult ook gij u toeleggen op het tonen van de Wil mijns Vaders. En Hij zal uit u tevoorschijn roepen: blijdschap, eerlijkheid, trouw, rechtvaardigheid, vrede, geduld, en goedheid. En verheugt u hierbij, want niemand anders dan de Vader die in de hemel is, heeft u waardig geacht zonen Gods genoemd te worden. Verheugt u daarbij in alles, want zij die behagen scheppen in verdriet, weten niet Wie hen geschapen heeft. Door dit te doen leeft gij in eeuwigheid en de dood heeft geen macht over u.

(zelf bedacht en geschreven in de stijl van de ‘tale Kanaäns’)

• punky abaya

niet eeuwig maar aionisch leven, dat hebben we nu al 1000 keer gezegd, slapjanus,. jij luistert niet, discussieert niet bent totaal autistsich bezig met je gezwam.

groeten uit zwamsterdam en zwamsterveen en een frisse duik in de zwamsterveense plassen.

• Miracula

Als je dit nog een beetje uitbreidt, dan kan het zo als zesde evangelie in de bijbel.

• punky abaya

6de?

• Miracula

Mattheüs, Marcus, Lucas, Johannes, Judas, Carl.

• punky abaya

er zijn maar 2 evangelièn, van de besnijdenis en onbesnedenen

• LeSage

Dat is wel erg complimenteus voor mij

of beledigend voor de heren evangelisten :)

• LeSage

thanks Miracula

Je brengt me op een idee :)