Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

sodom, gomorrah, verschroeide aarde

• punky abaya

veel mensen denken dat de verwoesting van sodom en gomorra iets te maken heeft met homoseks.

De ware reden staat in Judas 6,7, namelijk de vrouwen hadden seks met andersoortig vlees = gevallen engelen en de nakomelingen, dus nefilim die nu in de Tartarus zijn opgesloten, diep in de aarde. Dit is weer een verwijzing naar Genesis 6 waar hetzelfde gebeurde en naar 2 Petrus 2:4.

De verwoesting van Sodom en gomorrah met vuur en zwavel heeft ook een eindtijdverwijzing. Als de titanen uit de onderwereld worden losgelaten op de mensheid dfan ontstaat er een War of the Worlds achtig scenario. Een 3de van de mensheid wordt vernietigd door zwavel en vuur. Deze wezens spuwen vuur.

Ze komen uit het binnenste van de aarde waar ze gevangen zijn in duistere, diepe spelonken. Onder onze voeten wachten ze op hun vrijlating.

UFO bij afsluiting van de Olympics

http://www.youtube.com/watch?v=0enXqngTS4c

http://www.youtube.com/watch?v=kcTUGtNNh-s&feature=relmfu

• ¥ Lotje ¥

De verwoesting van Sodom en Gomorra wordt in de bijbel als voorbeeld gesteld voor Gods oordeel over de zonde. “… je zuster Sodom en haar dochters hebben zich niet zo slecht gedragen als jij en je dochters. Terwijl zij zich toch, omdat ze genoeg te eten hadden en onbezorgd van hun rust konden genieten, hoogmoedig gedroegen en niets deden voor de armen en de machtelozen. Ze verhieven zich boven de anderen, wat ze deden vond ik gruwelijk. Ik zag het en heb hen weggevaagd.”

(Ezechiël 16:49-50).

• punky abaya

waarschijnlijk kwam deze egoìstische houding door de mix van engelenvlees met mensenvlees.

• David

punky abaya Schreef:

——————————————————-

> andersoortig vlees = > gevallen engelen

Het Griekse woord wat hier gebruikt is sarx“” en dat kan vlees betekenen maar ook lichaam of mens zijn.

In het geval van Sodom en Gomorrah betrof het inderdaad de engelen die bij Lot waren en die eerder met JHWH bij Abraham waren.

Maar zeker geen gevallen engelen waren.

David ;)

• CU

Bij dit verhaal moet ik altijd weer denken aan de vluchteling Lot en zijn twee dochters. ik zie het zo voor me hoe ze door het land zeulen met liters en liters wijn.

Ben je dan op de vlucht?

• punky abaya

maar Petrus of Judas maakt wel een verwijzing naar Genesis 6.

• punky abaya

er staat sarkh heteras, dus ander vlees