Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kijk nou wordt het interessant

• ¥ Lotje ¥

Het geloof moet aan de binnenkant zitten. Het geschrijf wat je nu doe is wat Farizeeën ook deden.. Geloof draag je uit door de liefde van God te leven, in je leven.

• Gonnie

Sodemieter jij toch eens op met jouw stomme kreten van dat Jezus een afgod is van christenen.

Jaren lang ben jij bezig alleen die stomme opmerkingen van jouw hier neer te kalken. Moet jij niet werken voor de kost of profiteer je nog steeds van jouw geloofsgenoten.

• theo

Kun je daar ook en reden voor geven waarom dat zomaar zou kunnen?

• samuel

Waarom vraag je dat theo als je er toch niet in geïnteresseerd bent?

• Eliyahu

thomas Schreef:

——————————————————-

> Eliyahu Schreef:

> ————————————————–

> > Het is het oude verhaal: Om christenen te

> kunnen

> > zijn moet je je verstand op nul zetten.

> >

>

> > Want alleen dan kan je geloven dat 1 + 1 = 1.

>

> De Zoon, is God in de mens.

Bs'd

Dus de zoon is god. MAAR, hij is niet dezelfde als God de Vader. DUS: Hebben de christenen 2 goden.

En daar proberen ze dan onderuit te komen door te zeggen dat 1 + 1 = 1, maar iedereen die de lagere school met goed gevolg doorlopen heeft, die weet dat dat waanzin is.

> Joh. Daarom zochten dan de Joden te meer Hem te

> doden, omdat Hij niet alleen de sabbat brak,

> maar ook zeide, dat God Zijn eigen

Die NT quotes maken net zoveel indruk op mij als een quote van de koran, of van het boek van Mormon, of van het blauwe boekje van Gadaffi.

Ik neem dan ook niet de moeite om ze lezen.

• Eliyahu

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> Het geloof moet aan de binnenkant zitten. Het

> geschrijf wat je nu doe is wat Farizeeën ook

> deden.. Geloof draag je uit door de liefde van God

> te leven, in je leven.

Bs'd

Ik ben als christen opgegroeid, heb zelfs nog een jaar op de Driestar in Gouda gezeten, de zwaarste christelijke school in Nederland, met de bus en dan met twee treinen om er te komen iedere dag, dus ik ken het christendom van binnen en van buiten.

En als iemand de liefde van God uitdraagt in zijn leven, dan zijn het de orthodoxe joden waar ik nu tussen zit, God zij dank.

Zo'n liefde heb ik NOOIT gezien onder de christenen.

• Eliyahu

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Sodemieter jij toch eens op met jouw stomme kreten

> van dat Jezus een afgod is van christenen.

Bs'd

Het is toch echt zo.

Er is maar ÉÉN God, en dat is niet JC, maar J-H-W-H.

En aangezien er geen andere God is buiten J-H-W-H, kunnen we daaruit opmaken dat JC een afgod is.

Het is werkelijk zo simpel.

• Frederik D

Prachtig, die dialoog met jou. Je leest niet wat anderen zeggen. En toch jubelde je dat er een dialoog kwam.

• theo

samuel Schreef:

——————————————————-

> Waarom vraag je dat theo als je er toch niet in

> geïnteresseerd bent?

Waarom vraag je iets aan mij als je toch geen interesse hebt in mijn visie?

Edoch, omdat ik den goedheid zelve ben: Ik heb inderdaad niet of nauwelijks interesse in angsteindtijdvoorspellendeuitspraken en preken maar ik heb wel interesse in mensen die achter iedere willekeurige gebeurtenis eindtijdbe/gerichten bespeuren.

Tevreden Samuel?

• Sietse 45

samuel Schreef:

——————————————————-

> Waarom vraag je dat theo als je er toch niet in

> geïnteresseerd bent?

Jezus je bent er nog steeds meende dat je al opgevaren was en aan de rechterkant ergens zat.