Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

de 4 engelen van de Eufraat; War of the Worlds

• punky abaya

Openbaring 9:13-21.

Diep onder onze voeten ver weg in de aarde ligt de Tartarus, een gevangenis waar op dit moment 200 miljoen demonische ruiters worden gevangen gehouden. Er is een grote chaos gaande, diep onder onze voeten.

Deze ruiters en paarden zijn echt, ze zijn daar en het scenario dat erbij hoort doet denken aan de film War of the Worlds. Het zijn paarden met leeuwenkoppen en slangenstaarten en de ruiters hebben vrouwenhaar en demonische gezichten. Straks, na de wegrukking van de gemeente gaat de grond open en komt het leger naar buiten om een 3de van de mensheid uit te roeien. Met name de religieuzen.

(Ja, ook NA de wegrukking zullen er nog christenen zijn, hetzij christenen die dan pas tot bekering zijn gekomen ofwel vooral religieuze christenen.)

De 6de engel in de hemel zal de 4 engelen van de Eufraat loslaten die ieder met een leger op één van de wereldreligies afstormen. Net als met Noach moet de aarde schoon geveegd worden van smet en in dit geval van religies.

De gemeente van christus die allang is opgebeamd, zal dan van bovenaf alles live kunnen meemaken. Net als de Olympische Spelen zien we straks wat er gebeuren gaat. We zitten dan naast Adam, Abraham, David en Petrus en Moeder Maria een hemelse Milkshake te drinken terwijl we de chaos op aarde zien.

Conclusie: Diep onder onze voeten spookt het. Duivelse wezens zijn geketend in spelonken diep in de aarde en wachten al duizenden jaren op hun vrijlating. Dit zal spoedig gebeuren. SciFi komt tot leven. Letterlijk.

We kunnen dit niet geloven omdat we dit nooit hebben mee hebben gemaakt en denken dat de ons bekende wereld altijd zo zal blijven. 2 Petrus 3:4.

http://www.youtube.com/watch?v=cBRdIDFomTg

• theo

Ik vind het wel spannend, hoe kom je/hoe komen ze erop !!

Deze zin: citaat: De gemeente van christus die allang is opgebeamd, zal dan van bovenaf alles live kunnen meemaken- einde citaat.

lijkt me het meest waardevolle. Hoe gebeamce christenen alles vol vreugde mogen aanschouwen vanaf hun eretribune..geweldig om dat mee te mogen maken zeg !!

• punky abaya

inderdaad als je bedenkt dat jezus over een paar minuten afdaalt naar de berg zion met zijn Myriaden om zijn volk te beverijden. Wie zijn die myriaden? Dat zijn wij!!!

Wij zullen de gevluchte joden in de stad petra onderhouden. En bovendien mogen we vanuit de hemel op een flatscreen de ondergang van babylon zien. Die stemmen uit de hemel, dat zijn wij misschien ook wel, zit ik zo te denken.

• Johanan

Hoe kun je in vredesnaam Tatarus gebruiken voor dat gene wat in Openb 9 staat.

Volgens mij heb jij geen idéé wat Tatarus betekend,en kwak je zo maar wat neer.

Johanan.

• punky abaya

Tartarus is waar de gevallen engelen gevangen worden gehouden.

Betekent is met een t.

• Johanan

Bedankt,maar waarom breng je het dan in verband met Openb 9?

Johanan

• punky abaya

als je het stuk nou gewoon eens even leest…

• Johanan

Heb ik gedaan ! :S

Zeer verwarrend en onbijbels.

Johanan.

• CU

Ach, als je toch gewend ben om naar Harry Potter of de Lord of the Ring te kijken, moet je dit eenvoudige verhaal toch wel snappen.

Maar je club zal wel een ban hebben liggen op dit soort films?

• punky abaya

je hebt de youtube niet gezien.

2 Petrus 2:4 en dit heb ik van een jehova website

http://www.jehovahs-witness.net/watchtower/bible/68556/1/Tartarus-in-2-Peter-2-4