Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jezus vergelijkt zijn dagen in het graf met Jona's drie dagen en drie nachten

• Johanan

punky abaya Schreef: ——————————————————- > Frans, zo zal israel na 2000 jaar uit zijn as > herrijzen JEHOVAH had Abraham lief, en dus betoonde hij Abrahams nakomelingen loyale liefde. Ruim vijftien eeuwen lang beschouwde Jehovah de natie Israël, die van Abraham afstamde, als zijn uitverkoren volk, zijn ’speciale bezit’. Deuteronomium 7:6;… Want gij zijt een heilig volk voor Jehovah, uw God. Ú heeft Jehovah, uw God, uitgekozen om zijn volk te worden, een speciaal bezit, uit alle volken die op de oppervlakte van de aardbodem zijn.

Maar dat bleef niet zo,want tegenover de Joden in zijn tijd deed Jezus echter deze opzienbarende uitspraak;….. Het koninkrijk Gods zal van u worden weggenomen en aan een natie worden gegeven die de vruchten daarvan voortbrengt;…Matth. 21:43. Uit wie zou die nieuwe natie bestaan, en wat betekent die verandering voor ons in deze tijd? Die nieuwe natie werd duidelijk geïdentificeerd door de apostel Petrus.

Hij schreef aan zijn medechristenen: Gij zijt ’een uitverkoren geslacht, een koninklijke priesterschap, een heilige natie, een volk tot een speciaal bezit, opdat gij alom de voortreffelijkheden zoudt bekendmaken’ van degene die u uit de duisternis heeft geroepen tot zijn wonderbaar licht;…1 Petr. 2:9. Zoals voorzegd waren natuurlijke Joden die Jezus als de Messias aanvaardden de eerste leden van die nieuwe natie Dan. 9:27a; Matth. 10:6. Later werden ook veel niet-Israëlieten in die natie opgenomen, want Petrus zei vervolgens:

Eens waart gij geen volk, maar nu zijt gij Gods volk;…1 Petr. 2:10.

Tegen wie zei Petrus dat? In het begin van zijn brief zegt hij;….God heeft ons door middel van de opstanding van Jezus Christus uit de doden een nieuwe geboorte gegeven tot een levende hoop, tot een onverderfelijke en onbesmette en onverwelkelijke erfenis. Ze is in de hemelen weggelegd voor u;…1 Petr. 1:3, 4.

Die nieuwe natie bestaat dus uit gezalfde christenen,joden en heidenen. die de hemelse hoop hebben. Ze zijn uit het midden van de mensen gekocht als eerstelingen voor God en voor het Lam” om als „priesters” te dienen en om ’de duizend jaar met Jezus als koningen te regeren’ Openb. 5:10; 7:4; 14:1, 4; 20:6; Jak. 1:18 Duidelijker kan niet,Israel de huidige joden zijn niet meer Gods volk.

Als binnenkort Dan 2:44 in vervulling gaat,wordt ook de staat Israel van de aardboden weggevaagd.

Johanan.

en gaan we de 3de dag binnen, de dag > waarop jezus terugkomt. Een dag is als 1000 jaar.

• punky abaya

onleesbaar

• Anna Lieze

Geloof jij echt dat Jona drie dagen heeft liggen chillen in de maag van een vis ?

• punky abaya

even voorop gesteld dat het een vis was en geen onderwaterkangoeroe of een buitenaardse onderzeeboot, ja, het verhaal is letterlijk gebeurd. Waarom denk ik dat…

De inwoners van Niniveh waren snel om toen ze Jona´s boodschap aanhoorden om zich te bekeren. Mogelijk zagen ze aan jona wat er gebeurd was. Misschien was zijn lichaam aangetast door maagzuur van die vis. En wellicht was hij zelfs dood geweest en weer levend gemaakt.

Die inwoners van Niniveh hadden dit op de één of andere manier door en waren onder de indruk.

• CU

Mooi verhaal hoor. En dat wordt nota bene door Jezus zelf onderuit gehaald.

Want wat zegt hij zelf tegen zijn medegenoot aan het kruis naast hem?

“Voorwaar, ik zeg u, heden zult gij met mij in het paradijs zijn”.

Dus, ging Jezus naar het paradijs of drie dagen en nachten naar het dodenrijk.

(oja, bespaar me de discussie over een verkeerd gezette komma)

• Frans

Wat al uitgemolken is , melk ik ook niet meer. Je had de keuze.

• CU

O ja?

Je doet nu net alsof je het antwoord weet.

Salomo kwam met zijn zwaard en sloeg Jezus in tweeën?

• Frans

CU Schreef:

——————————————————-

> O ja?

>

> Je doet nu net alsof je het antwoord weet.

>

> Salomo kwam met zijn zwaard en sloeg Jezus in tweeën?

Deed hij dat met het kind dan ?

• CU

Nee, en ook niet met Jezus. Dus waar was Jezus dan drie dagen en drie nachten?

• punky abaya

de komma staat verkeerd,

heden zeg ik u, u zult bij mij in het paradijs zijn