Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Leviticus 11 : 20 en verder

• Ellen-Josee

Nee je mag alleen insecten met springpoten eten. Sprinkhanen en krekels, dat soort - niet dat ik het aantrekkelijk vind zo rauw.

Maar vliegen en spinnen mag niet. Volgens mij heeft het te maken met of ze vleesetend zijn.

Maar dat is toch stomweg duidelijk als je Leviticus leest? Neem anders een NBV als je het te moeilijk vindt.

Groetjes, Ellen

• Anna Lieze

Wat een flauwe humorist bent u .

• theo

Soms wel inderdaad beste mededeler.

Mooi dat u ons dat even mededeelt.

In een soms of zovaak harde wrede wereld willen er wel eens flauwe gedichten bij me opborrelen.

Hebt u problemen met enige somstijden tamelijk flauwe gedachten van uw medewereldburgers?

• Marjorie

Mededeler Schreef:

——————————————————-

> Wat een flauwe humorist bent u .

En wat bent u laf.

• CU

Er zijn tenten waar je sprikhanen kan eten. Geroosterd en gesuikerd.

• Malakh

Het is al een tijd geleden dat ik de wet heb bestudeerd, dus ik kan het vergeten zijn, maar heb je een vers waar spinnen expliciet verboden worden?

• Frederik D

Ik weet het.

• Ellen-Josee

Ja gewoon Leviticus 11. Het was natuurlijk onmogelijk alle dieren die al dan niet gegeten mogen worden stuk voor stuk te benoemen.

Voor jou nog: 21 Van deze dieren (insecten) mag je alleen die eten die ook een stel springpoten hebben.

Alleen insecten met springpoten en spinnen hebben geen springpoten.

Mogelijk hebben ze op de site van het NIK of zo wel gedetailleerdere voorschriften, voor mensen die er met de Schrift alleen niet uitkomen.

Gr Ellen

• Ellen-Josee

Jammie!

:P

• Frederik D

Spinnen zijn geen insecten.