Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bidden werkt!

• Frederik D

Man, hou op … Bewezen …

De ellende van zulk soort onderzoekjes is dat het kleinschalig is, nooit herhaald wordt, niet aan een meta-analyse wordt onderworpen, de onderzoekopzet intransparant is …

Ook gaat men aan enkele relevante kwesties voorbij. Misschien verwart men oorzaak en gevolg.

Het wemelt van zulke onderzoekjes. Vaak spreken e uitkomsten elkaar tegen. En fraude, vaak onbewust, komt geregeld voor.

Fysica is echte wetenschap. Sociologische onderzoekjes zijn nauwelijks wetenschap. Sociologische onderzoekers zijn ook nog eens vaak slecht in wetenschapsfilosofie, al hebben ze vaak praatjes voor tien.

Maar wellicht hebben lezers van de christelijke Bijbel minder last van Alzheimer dan Torah-lezers. Stel dat dit zo is. Zo het dan liggen aan de lectuur? Of toch gewoon aan de genen?

• CU

Mijn gevoel zegt, en dat gevoel heeft het meestal goed, dat er meer christelijke tehuizen zijn voor dementen dan seculiere.

Maar daarvoor zou ik de moeite moeten doen om in adressenbestanden te gaan zoeken.

• CU

Tuinieren is een religieuze bezigheid. Het gebeurd immers veel op de knieën.

• theo

Een jonge journaliste van CNN had horen praten over een oude, zeer oude jood die sinds jaren

tweemaal per dag aan de Klaagmuur in Jeruzalem ging bidden.

Ze dacht dat het een mooi onderwerp was om deze man te interviewen, ging ter plaatse en zag

deze oude man zeer langzaam slenteren naar de muur.

Nadat de man driekwart uur gebeden had kwam hij steunend op zijn wandelstok teruggeslenterd.

Ze ging naar hem toe voor een interview.

“Verontschuldig mij mijnheer, ik ben Rebecca Smith van CNN. Hoe is uw naam”?

“Eliyahu” antwoordt hij.

“Sinds hoelang komt U hier al bidden”?

“Meer dan 60 jaar” antwoordt hij.

“60 jaar! Dat is ongelooflijk! En voor wat bidt U”?

“Ik bid voor vrede tussen Christenen, Joden en Moslims… Ik bid voor het einde van alle oorlogen en alle haat. Ik bid dat onze kinderen opgroeien in veiligheid en een mooie toekomst zullen hebben”.

“En wat is Uw resultaat na 60 jaar bidden”?

"Ik heb de indruk dat ik tegen een muur sta te lullen!

• Ellen-Josee

Oh wat ik hier neerpoot is ook allang bewezen hoor.

• Ellen-Josee

Ik vind hem heel leuk!

(tu)

• Miracula

En zo is dat! :-)

• CU

Die Theo. Die kan er wat van.

• theo

Nee hoor, gewoon gestolen van ergensweetiknietwaar.