Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Atheisme in Nederland: Nederland in de top 10

• Michiel...

Een top-10 notering voor Nederland. Nog geen podiumplaatsen. Maar wat niet is kan nog komen.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/nederland_in_top_tien_atheistische_landen_1_666134

Overigens heb ik wel eens het idee in de omgeving waar ik woon dat het atheisme de hoofdstroming is en zeker niet is voorbehouden aan een minderheid. Maar dit even terzijde.

Atheisten van het bijbelprikbord - gefeliciteerd met de cijfers !!!

;)

Met een groet,

Michiel…

• Gonnie

Waarom felicitaties voor de atheïsten, denk je dat atheïsten nu een triomf gevoel daar over hebben?

Dat zou wel heel kleingeestig zijn.

• Frederik D

Ik doe mijn best. Maar ik denk dat de meeste atheïsten geen atheïsten zijn, maar new-agers, homeopathiegelovigen en dergelijken.

Het echte atheïsme is nog steeds een minderheid.

• Frederik D

Het onderzoek lijkt mij overigens nogal knudde te zijn.

• LeSage

Ik vind het op zich een goed bericht. het is namelijk een teken dat de mensen zo langzamerhand geen genoegen meer nemen met traditionele smoezen.

mensen worden meer en meer uitgenodigd/genoodzaakt zélf na te denken. Zélf oplossingen te vinden.

…..

(waarom denk ik nu toch dat jezus, wanneer hij nu zou leven, jouw bericht een opsteker zou vinden?)

• Frans

Misschien moet er eens worden stilgestaan bij het feit, dat deze bewuste wedstrijd al gelopen is. Als je begrijpt wat ik bedoel.

• theo

Dat maakt niet zoveel uit hoor.

Talloze geloofsgroeperingen vinden toch al dat andersgelovigen net zo min deugen dan nietgelovigen.

EN..hoe was de vraagstelling? Wie noemt zich werkelijk atheist.

De realitiet is natuurlijk wel dat er steeds minder mensen kerkelijk betrokken zijn.

EN…de monopoliepositie van ons gelovigen in west Europa is voorbij, immers “”wij“” bepaalden b.v. dat zondags de winkels gesloten waren en het zwembad niet open was.

Dat gaf ook een arrogantie aan.

Waar dan weer tegenover staat of het voor een samenleving goed is, een 24 uurs economie.

• LeSage

nee Frans, dat moet je toch even uitleggen.

• Miracula

Misschien bedoelen ze 14 procent “echte” atheïsten.

En vallen de new-agers onder de niet-religieuzen, hoewel new age natuurlijk net zozeer religie is als bijvoorbeeld het christendom.

• Michiel...

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Waarom felicitaties voor de atheïsten, denk je

> dat atheïsten nu een triomf gevoel daar over

> hebben?

> Dat zou wel heel kleingeestig zijn.

Waarom niet. We hoeven niet altijd serieus te zijn Gonnie. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

>:D<

En ja - er zijn zeker atheisten in de wereld die elk procentpunt toename van het atheisme in de wereld met hartstochtelijk gejuich begroeten. Zo'n afkeer en hekel hebben die aan religie omdat zij religie zien als een manier om mensen geketend te houden in onwetendheid zodat de vooruitgang van de mens tegengehouden wordt.

Maar er zullen ook genoeg atheisten zijn die zich om dergelijke cijfers niet druk maken en die het geen bal interesseert. Ook de atheist doet zich in vele gedaanten voor en is niet in een hokje te plaatsen. Het zijn ook net mensen.

:D

Met een groet,

Michiel… die hoopt nooit wakker te worden als atheist. God verhoede het.