Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Olympische stelling en contra-stelling

• LeSage

Stelling:

Ons lichaam is een gave van God,

en daarom is het opdracht om onze lichamelijke mogelijkheden zo ver mogelijk uit te buiten. Het is goed zoveel mogelijk te genieten van wat we fysiek kunnen.

Contrastelling:

Ons lichaam is weliswaar een gave van God,

maar dient slechts om op aarde te kunnen bestaan. Het is een duivelse verleiding om op te gaan in het ontwikkelen van de lichamelijke mogelijkheden en leidt daardoor af van waar het echt om gaat: gericht zijn op het geestelijke; op God.

• punky abaya

vandaag zouden de aliens landen bij de Olynpics, ben benieuwd.

• Frederik D

Hebben ze jou gebeld?

• Ellen-Josee

Ik stem op stelling één omdat ik vind dat wanneer je de grenzen van je fysieke kunnen bepaald of zelfs overschrijd, je daar geestelijk ook sterker uitkomt.

Eigenlijk is het: het vlees dient de geest en je bent beter voorbereid op- en opgewassen tegen beproevingen.

• LeSage

een wijs antwoord :)

Sporten op zondag - ook okay?

• punky abaya

ach man, jij gelooft niet eens in de duivel en je bent niet eens gericht op het geestelijke. Jouw praatjes zijn misleidender dan de Olympics.

• Sietse 45

punky abaya Schreef:

——————————————————-

> ach man, jij gelooft niet eens in de duivel en je

> bent niet eens gericht op het geestelijke. Jouw

> praatjes zijn misleidender dan de Olympics.

•Als de stroom van de Geest uitvalt,

gaan de lichten uit en wordt het donker.

Of niet toetertje:D

• CU

1 Tim 4,8

Want de oefening van het lichaam is van weinig nut, doch de godsvrucht is nuttig tot alles, daar zij een belofte inhoudt van leven, in heden en toekomst.

En daar zullen we het mee moeten doen.

• LeSage

je weet dat ik weinig met Paulus ophep, CU :)

• LeSage

Maar toch…..zie ook de opm van CY, die 1 Tim 4:8 aanhaalt (12:56)