Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Stelling over het medicijn

• LeSage

Wanneer onbetaalbare medcijnen niet meer door een verzekeraar worden vergoed, moet de kerk bijspringen.

Toelichting:

Vandaag was op het nieuws een advies van (ik meen) de Gezondheidsraad, die adviseerde enkele peperdure medicijnen niet meer te vergoeden, omdat de hoge kosten en de relaief lage verlenging van het leven van de patient, niet meer tegen elkaar op wegen.

Het ging om een medicijn dat per patient 200.000 euro per jaar kost.

De vraag dringt zich nu op: hoeveel is een (ziek) leven ons waard? Als 2 ton teveel is, wie zal dan de mensen helpen die hierdoor in doodsnood komen?

Wanneer zullen dr criteria verder omlaag gaan? En zullen de medicijnen voor rheumapatienten (ook peperduur) niet meer worden vergoed?

• Frederik D

Ik hoorde het nieuws met verbijstering aan.

Als we onderling niet meer solidair willen zijn, dan kunnen we de samenleving meteen opdoeken.

Door de immigratie en Europa is de onderlinge solidariteit afgebrokkeld. Dankzij de Pechtolds schrijven we straks een groep af, bijvoorbeeld de lijders aan de ziekte van Pompe.

Maar waarom een kleine groep pakken? En niet een meerderheid? Omdat men laf is.

Er is geld zat. Zolang er Olympische Spelen zijn en Nederland volop meedoet, is er geld zat.

• Ellen-Josee

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Wanneer onbetaalbare medcijnen niet meer door een

> verzekeraar worden vergoed, moet de kerk

> bijspringen.

>

> Toelichting:

> Vandaag was op het nieuws een advies van (ik meen)

> de Gezondheidsraad, die adviseerde enkele

> peperdure medicijnen niet meer te vergoeden, omdat

> de hoge kosten en de relaief lage verlenging van

> het leven van de patient, niet meer tegen elkaar

> op wegen.

Vanmorgen was op het nieuws dat ze eerst eens wilden kijken waarom die medicijnen zo duur zijn en of ze ook goedkoper te maken zijn.

De prijs was vooral afhankelijk van het onderzoek dat er aan vooraf was gegaan.

> Het ging om een medicijn dat per patient 200.000

> euro per jaar kost.

Nou ja, als het gaat om de laatste levensfase zal die patient dat medicijn ook niet een jaar slikken.

> De vraag dringt zich nu op: hoeveel is een (ziek)

> leven ons waard? Als 2 ton teveel is, wie zal dan

> de mensen helpen die hierdoor in doodsnood komen?

> Wanneer zullen dr criteria verder omlaag gaan? En

> zullen de medicijnen voor rheumapatienten (ook

> peperduur) niet meer worden vergoed?

Als reuma patienten zo volop medicatie blijven slikken als ze nu doen, leven ze ook niet lang.

Ellen

• Douce.

Een goede vriend van me (sedert 25 jaar en in de leeftijd van 46 jr.) heeft deze ziekte van Pompe.

Op zich al een wonder dat hij nog leeft en ik zal het verhaal van alle perikelen hier niet melden. Het medicijn heeft zijn leven gered en heeft hem een, de omstandigheden daargelaten m.b.t. de vele vele beperkingen, een redelijk leven gegeven. Vrouw en een dochter van intussen 17 jr. (na veel erfelijkheidsonderzoeken kon dat).

De vader (een zeer goede vriend van me 't zal je kind maar wezen…- ik heb dus het hele scala meegekregen) kreeg ik gisteravond niet te pakken, ik wil hem spreken i.v.m. dit bericht, want er is wellicht “werk” aan de winkel.

Ik weet geen oplossing als dit echt doorgaat, de kerk ja of die immens idioot rijken, die van gekkigheid niet weten wat ze met hun geld moeten doen?

Maar een zwart op wit doodvonnis en een vreselijk lijden eraan vooraf……………'k moet er niet aan denken.

PS. het is een erfelijkheidsziekte die (meestal bij het tweede kind) voor kan komen als man en vrouw het beide in hun genen hebben. Dat is uiterst zeldzaam, vandaar dat deze (vreselijke) ziekte niet veel voorkomt. Beter worden deze patiënten nooit, het wordt heel langzaam minder, maar naar de voorspelling had hij dus maar 30 jr. moeten worden…..

Een paar jaar geleden was er al gedonder, nadat het bedrijf Pharma (zelfde bedrijf als van de stier Herman destijds) door een Amerikaans concern was overgenomen.

(Het medicijn kan uitsluitend met infuus worden toegediend, 1x per 14 dagen en de winning is zeer gecompliceerd, komt van moedermelk van Chinese cavia's. Aanvankelijk van konijnen, maar men zit ook met het “houden” van deze dieren etc., maar dat terzijde).

De toeters en bellen die allemaal nodig zijn en waar het fout ging en fout kan gaan, zo ook de hele geschiedenis van wat ik heb meebeleefd, weid ik maar niet over uit. Soms is het een drama.

Het is op dit moment voor mij niet het enige wat ik op mijn bordje heb (wat kan het leven soms droevig en lastig zijn), dus ik hoop er het beste van en het geeft me wel stimulans om te bidden.

Zo zie je, het is net een steentje in de vijver………………..

Douce

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik hoorde het nieuws met verbijstering aan.

>

> Als we onderling niet meer solidair willen zijn,

> dan kunnen we de samenleving meteen opdoeken.

>

> Door de immigratie en Europa is de onderlinge

> solidariteit afgebrokkeld. Dankzij de Pechtolds

> schrijven we straks een groep af, bijvoorbeeld de

> lijders aan de ziekte van Pompe.

Bs'd

De immigratie is niet het probleem, de immigratie is een symptoom van een onderliggend probleem, namelijk het feit dat de europeanen zichzelf vrijwillig castreren met de pil, en er niet meer genoeg kinderen geboren worden om de bevolking op peil te houden.

De enige manier waarom de bevolking op peil gehouden kan worden, en een ineenstorting van de economie door gebrek aan werknemers en enorme vergrijzing kan worden voorkomen, is door immigratie.

En daarom hebben we immigratie.

Dat neemt natuurlijk toch niet weg dat de europese cultuur ten dode opgeschreven is, zie hier:

http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

En het is ook niet alleen de immigratie die de soidairiteit om zeep helpt, maar ook het feit dat een substantieel deel van de bevolking er voor kiest om niet aan het werk te gaan, maar te parasiteren op een uitkering. Ja toch Fred?

> Maar waarom een kleine groep pakken? En niet een

> meerderheid? Omdat men laf is.

>

> Er is geld zat. Zolang er Olympische Spelen zijn

> en Nederland volop meedoet, is er geld zat.

Voor het geval je het nog niet door had Fred, Europa wankelt op het randje van een financiele melt down.

Het geld is op. Iedereen dadelijk weer aan het werk, jij dus ook, en dat tot je 80e.

Succes!

• Gonnie

Was jij niet degene die liever altijd lui dan moe is, en dat jij profiteert op de gemeenschap van jouw geloofsgenoten in Israel.?

Want echt werken doe jij toch niet.?

Ten alle tijden ben jij hier op dit bord , en hoe gezellig ben jij voor jouw nageslacht.:D

• Eliyahu

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Was jij niet degene die liever altijd lui dan moe

> is, en dat jij profiteert op de gemeenschap van

> jouw geloofsgenoten in Israel.?

> Want echt werken doe jij toch niet.?

Bs'd

Mijn werk is in de Torah. Een mens moet of werken in het zweet des aanschijns, of werken in de Torah.

Ik werk in de Torah.

En gelukkig, mijn geloofsgenoten hebben gemiddeld 10-15 kinderen, dus hier geen vergrijzing, en de economie hier blijft maar groeien. Ik heb net op tijd de overstap gemaakt. (:D

> Ten alle tijden ben jij hier op dit bord , en hoe

> gezellig ben jij voor jouw nageslacht.:D

Ik probeer HEEEL gezellig te zijn voor mijn nageslacht.

• LeSage

Ik ben het niet met je eens dat de meerderheid niet gepakt zouworden denk maar aan bv de steeds hoger wordende eigen bijdrage en eigen risiko.

Het punt wat ik echter aan wil snijden is dat je het inderdaad niet van de zich steeds meerindividualiserende maatschappij hoeft te vérwachten dat zij zulke lasten op zich zal nemen. Waarom zou men?

Maar anders ligt het, of zou het toch moeten liggen met de christenen. Daar heeft men een visie, en een missie zou je zo denken. Nu kan men een licht op de berg zijn.

De vraag is echter:wil men dat ook. Want dat zal dus toch echt heel wat gaan kosten. En dan nog: is het dan eigen gelovigen eerst?

• Gonnie

Dat denk ik wel Le Sage dat de kerk zich eerst zich inzet voor hun eigen gemeente leden.

Maar wie weet groeit de kerk op die manier weer zo als het vroeger ging.

• Miracula

Ach ja, was Jezus nu maar hier.

Die had geen dure medicijnen nodig, die genas mensen met wonderen.

En er zijn nog steeds mensen die vinden dat je niets aan geneeskunde moet doen, omdat ziekte een “geschenk” van God is.

Geloof is dus, financieel gezien, eigenlijk heel voordelig.