Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Romeinse WC´s onder Tempelberg

• punky abaya

ik zeg niet dat er een verband is, ik noem alleen de feiten. Kan ook zijn dat een hoge KGB er toevallig ook moest pissen en maar snel opdracht gaf om de muur om te laten vallen voordat de WC bezet was. Toeval bestaat.

Trouwens… een paar maand later voordat de muur viel, heb ik ook in Oost Berlijn Alexander Platz nog tegen een muurtje gepist. Misschien was dat de druppel.

Ik was vergezeld van de enige Oost Berlijnse Molukker die toevallig zo stom was geweest om in de jaren 50 vanuit NL. in de DDR te gaan wonen.

In de DDR gaan wonen is stom.

Tegen een muur pissen is niet stom.

• punky abaya

het kwam omdat ik er bij checkpoint charlie niet over mocht en helemaal terug moest naar de Friedrich strasse waar ik de DDR ingekomen was. Ik kon toen de WC aan de overkant niet halen en besloot om op de terugweg maar in het openbaar tegen een muurtje te plassen. Pissig als ik was.

S Bahn lijn 6 was het geloof ik die terug ging naar Bahnhof nogwat.

• Frederik D

http://en.wikipedia.org/wiki/Antonia_Fortress

• punky abaya

ik kan me wel vinden in de analyse dat de tempels boven of in elk geval dichtbij de Gihon bron waren gebouwd. Zoals de Gihon door de Tuin van Eden stroomde. Bevestigt ok dat de Tuin de eerste tempel was.