Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Katholieken kennen Paulus niet

• theo

Zo blijkt.

Je schreef zomaar wat dus. Het sloeg nergens op dus.

• punky abaya

je stompzinnige kwek houden

• theo

Ik houd mijn kwek ook wel, je hoort me immers toch niet maar moet ik ook stoppen met schrijven nu je in de knel zit omdat blijkt dat je maar wat neerpleurt zonder kennis van zaken?

• punky abaya

hou toch alsjeblieft op met je irritante gezever. Ik stop omdat je alsmaar doorgaat en jij geen kennis van zaken hebt en omdat we anders weer in hetzelfde vaarwater terechtkomen als laatst. En dat wil ik niet.

Mijn posting is duidelijk genoeg, het lijkt me stompzinnig om daar als maar over door te drammen mwet onbenullige opmerkingen over pastoors. En wat voor kennis van welke zaken zou ik moeten hebben.

NEP dominee.

• Ellen-Josee

Genade kan ook wel zichtbaar worden.

Ellen

• CU

Petrus kan nooit de eerste paus geweest zijn, want Petrus was getrouwd.

• Douce.

Kom kom CU, je weet beter. Er zijn veel gehuwde pausen geweest.

Er draait zelfs een Britse miniserie op de tv, De Borgia's, waarvan de hoofdrolspeler (Rodrigo Borgia) in de 15e eeuw een gehuwde paus is.

Een prachtrol van Jeremy Irons en ik, ondanks dat ik niet zo'n tv-fanaat ben, vind het de moeite waard om dit kostuumdrama te volgen.

(Toen was de RK-kerk nog eens een festijn, zo corrupt als de (letterlijke) pest en de gifbeker en het zwaard was de Borgia's wel toevertrouwd).

Douce

• Frederik D

Die pausen waren niet officieel getrouwd.

• Gonnie

De maffia's waren nog heiligen vergeleken bij die Borgia's.

• Douce.

Als je niet officieel gehuwd bent kun je er toch geen maîtresse op nahouden?

Douce