Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Katholieken kennen Paulus niet

• punky abaya

Sommigen geven de voorkeur aan het Johannes evangelie boven de boodschap van Paulus. Maar dan wisselt men de zekerheid van de genade in voor de onzekerheid van het indien van werken.

- Johannes schreef aan gemeenten die er nu nog niet zijn en oordeelt over hun daden die ze nog niet begaan hebben.

- Hij zag zijn eigen evangelie waarheid worden maar hij betrad nooit de 3de hemel.

Wel was Johannes op het apostelconvent van Handelingen 15 aanwezig want Pauilus noemt Johannes in Galaten 2 één van de plaatselijke zuilen.

Polycarpus was een leerling van Johannes en zelf leraar van Irenaeus, de eerste van de katholieke patriarchen. Maar de katholieke kerk heeft Paulus nooit gekend. In 2 Tim. 1:15 staat: allen in Asia hebben mij verlaten.

• theo

Al die pastoors die over Paulus preken die preken dus niet over Paulus begrijp ik.

Rare jongens die pastoors.

• punky abaya

misschien spreken ze over Paulus maar denken ze aan Johannes.

• theo

Aha,

Ik schreef; gekke jongens die pastoors.

Je hebt je er danig in verdiept neem ik aan.

Vele preken beluisterd en/of gelezen van RK pastoors neem ik aan.

• punky abaya

ik drink alleen gepastoriseerde melk, verder weet ik niets van pastoors

• theo

Valt me van je tegen.

Je deponeert met grote stelligheid een stelling maar eigenlijk weet je er dus niks van zo begrijp ik nu.

• punky abaya

of misschien heb je het (weer) niet goed gelezen.

• theo

Je titel - je stelt een feit vast met je titel.

Later blijkt uit je eigen woorden dat je er niks van weet.

——————–

Wat moet ik nu beter lezen?

• CU

Petrus kennen ze beter?

• punky abaya

men beweert dat Petrus de eerste paus was en dat zijn voetstappen nog te zien zijn in Rome. Ofwel, men wil graag FYSIEK bewijs tonen. Daar komt alleen maar bijgeloof van. Genade is gebaseerd op onzichtbaar bewijs.