Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Damascus

• samuel

Gisteren las ik over een bomaanslag in Damascus waar oa de zwager van Assad was bij omgekomen, gevechten in de hoofdstad.

Voor dat ik ging slapen las ik in mijn Bijbel zoals altijd, en ik las het hoofdstuk Jeremia 49, en toen kwam ik bij vers 23 Over Damascus, dit staat erin:

Over Damascus

23 Over Damascus.

Beschaamd staan Hamat en Arpad, want slechte tijding hebben zij gehoord; zij zijn in onrust als de zee, zij zijn bezorgd, zij kunnen niet tot rust komen. 24 Ontmoedigd is Damascus, het keert zich tot de vlucht en schrik heeft het bevangen, benauwdheid en weeën hebben het aangegrepen als een barende. 25 Hoe is de roemrijke stad verlaten, de veste der vreugde! 26 Daarom zullen haar jonge mannen vallen op haar pleinen en al de krijgslieden te dien dage omkomen, luidt het woord van de HERE der heerscharen, 27 en Ik zal een vuur aansteken binnen de muur van Damascus, dat de burchten van Benhadad zal verteren.

Eigenlijk is het hele schrijven profetisch naar wat er op dit moment gaande is in Damascus, vandaag las ik dit op MSN: AMMAN (ANP) - Bij de gebouwen van de Syrische regering in Damascus zijn donderdag gevechten uitgebroken. Dat gebeurde nadat opstandelingen militairen en andere leden van de veiligheidsdiensten hadden aangevallen, meldden inwoners van de stad en activisten.

De veiligheidsdiensten maakten gebruik van pantservoertuigen en wierpen nieuwe wegversperringen op. Zeker één persoon zou zijn omgekomen bij de gevechten in de wijk Ikhlas, die grenst aan de zone waarin het reusachtige complex van de regering staat.

In het zuiden en noordoosten van Damascus zijn honderden families op de vlucht geslagen, uit angst voor een grootschalige gewelddadige operatie van het regime. De straten in de wijk Mezzah zijn leeg, omdat scherpschutters op mensen in de straat schieten, zei een inwoner.

Woensdag werden drie kopstukken van het Syrische regime gedood: minister van Defensie Daoud Rajha, zijn onderminister Assef Shawkat, een zwager van president Bashar al-Assad, en generaal Hassan Turkmani.

• Ellen-Josee

Wat interessant en ook wat ernstig!

Het is inderdaad wat vandaag gebeurd.

• punky abaya

Damascus zal met de grond gelijk gemaakt worden volgens de bijbel.

• samuel

Ze zijn aardig aan de gang, het is een begin.

• samuel

Ja de burgeroorlog is al een tijdje aan de gang maar nu viel het mij op en omdat ik geleid werd om het te lezen, en ook naar vandaag de dag kon linken naar de huidige situatie in Damascus.

Ernstig zeer zeker, maar onvermijdelijk.

Shalom,

• Miracula

>…omdat ik geleid werd om het te lezen,…

Vertel es?

• punky abaya

het midden oosten gaat het nieuwe machtscentrum van de wereld worden en niet china. Het zal de hele wereld schrik aanjagen, zowel militair als economisch.

• Ellen-Josee

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ja de burgeroorlog is al een tijdje aan de gang

> maar nu viel het mij op en omdat ik geleid werd om

> het te lezen,

Dat heb ik ook vaak, vooral als ik in gebed om leiding in een bepaalde situatie gevraagd heb.

> en ook naar vandaag de dag kon

> linken naar de huidige situatie in Damascus.

> Ernstig zeer zeker, maar onvermijdelijk.

Ja Syrie is het Assyrië uit de Bijbel, daar staan misschien wel meer profetieën over in de Bijbel.

Men sprak er trouwens op een gegeven moment Aramees (wat de Here Jezus ook sprak) en kent een veelbewogen verleden.

Er valt voor ons nog genoeg te bestuderen :)

• samuel

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ja de burgeroorlog is al een tijdje aan de gang

> > maar nu viel het mij op en omdat ik geleid werd

> om

> > het te lezen,

>

> Dat heb ik ook vaak, vooral als ik in gebed om

> leiding in een bepaalde situatie gevraagd heb.

Onder leiding Van!

>

> > en ook naar vandaag de dag kon

> > linken naar de huidige situatie in Damascus.

> > Ernstig zeer zeker, maar onvermijdelijk.

>

> Ja Syrie is het Assyrië uit de Bijbel, daar staan

> misschien wel meer profetieën over in de Bijbel.

> Men sprak er trouwens op een gegeven moment

> Aramees (wat de Here Jezus ook sprak) en kent een

> veelbewogen verleden.

> Er valt voor ons nog genoeg te bestuderen :)

Er staan inderdaad zat profetieën in de Bijbel en in het OT die naar deze tijd vertaald kunnen worden, overigens ik lees het ook in het NT waar Jezus dit zegt:

6 Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet. 7 Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn. 8 Doch dat alles is het begin der weeën. Matteüs 24

Dat zien we nu al een tijdje volk tegen volk strijden.

De heilige Geest zal ons leiden naar meer openbaringen.

• samuel

Dat heb ik toch al gedaan iets verteld? Door een ingeving!