Zijn er punten waarop jullie afwijken van de doctrines van Brooklyn? Zo ja, welke?
En als jullie het nu honderd procent eens zijn met Brooklyn, houden jullie het voor mogelijk dat Brooklyn zich ooit zal vergissen en dat jullie een dissident standpunt in zullen nemen?
punky abaya
dit is nou echt theologie, vragen bij welke theoloog iemand hoort. De vraag is verkeerd gesteld, moet zijn, in hoeverre volgen jullie het pad van Paulus en zijn jullie Concordant bezig.
Tis hier een bijbelprikbord en niet een theologie prikbord. Maar ja, als intellectueel snap je dat wel maar wilde je even uitproberen of anderen dat ook wisten.
theo
Johanan heeft al eens geschreven dat dit niet zo is.
theo
Nou is en was het bij andere geloofsgemeenschappen ook wel zo dat de aangesloten leden werden aangesproken op afwijkende leerstellingen en gedrag.
Berucht was het dat stelletjes wat moest trouwen voor de kerkenraad moest verschijnen en eerder zelfs voor in de kerk moest zitten met het gezicht naar de kerkgangers. Schuld belijden.
Overigens heb ik nooit gehoord dat belastingontduikers hetzelfde lot moesten ongergaan.
Johanan
Als jij mij eerst antwoord geeft op mijn vraag.
Wat is volgens jouw,anderen mogen je best helpen,de betekenis van deze schriftplaats;…Spr 4:18;.. Maar het pad van de rechtvaardigen is als het glanzende licht, dat steeds helderder wordt tot de dag stevig bevestigd is.
Johanan.
Johanan
O,en als je het antwoord goed weer geeft,heb je je eigen vraag beantwoord.
To interpret “light” as referring to Watchtower “doctrinal” understanding is simply justification for prior error. Iedereen kan grove fouten maken en ze achteraf wegpoetsen met Spreuken 4:18.
Tevens: The concept of light becoming brighter implies that previous doctrine was correct, but incomplete. The Watchtower Society has promoted many significant doctrines that were later discarded as incorrect. Others have changed back and forth, even reverting to their original position, in each case contradicting a former truth.
Nou is er niks mis met het veranderen van mening, daar heb ik geen bezwaar tegen. Ik zou zeggen: verander gerust van mening! Maar om nou Spreuken 4:18 achter je karretje te spannen…
Frederik D
Dat is geen antwoord op mijn normale vraag.
Trolando
> Dat is geen antwoord op mijn normale vraag.
Precies. De vraag is: wijken jullie op enig punt af van de officiële leer van de geloofsgemeenschap waartoe jullie behoren? Als je het een te persoonlijke vraag vindt, zou dat natuurlijk kunnen, maar het is een doodnormale vraag die je met ja of nee kunt beantwoorden.
Ik wil het wel voordoen: Ik wijk af van de officiële leer van mijn geloofsgemeenschap. <– Zo. Ik vond het in het begin wel lastig, maar het went snel.
Frederik D
Als ongelovige wijk ik ook geregeld af van de visies van atheïstische voormannen.
Bevestig spam
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Gerapporteerd als spam
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!