Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Leegloop van de kerk

• Frans

Stelling:

Zou het niet zomaar kunnen dat de gevestigde kerken leeglopen omdat het voor veel zogenaamde gelovigen niet meer nodig is de Zondagse schijn op te houden aangezien de algemene mentaliteit buiten de kerk zo veranderd is dat geloof nu in het algemeen eerder als vijandig wordt beschouwd ?

• Ellen-Josee

Ja dat zag ik in de topic van Sietse ook al terug.

Daar heb ik er nog geen antwoord over gezien.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat alvast het kaf van het koren gescheiden wordt.

Het geloof is gewoon ALTIJD al als vijandig beschouwd, in de omgeving van anders denkenden.

Dat is nu juist de uitdaging :)

Ellen

• rudi bijbelstudie

zoals jezus uit zijn graf kwam, en mozes uit de mand, zo worden gelovigen bevrijd uit de kerk.

• Frans

Het kaf van het koren, inderdaad.

Beter een halflege kerk met gelovigen, dan een volle met acteurs :-)

• Frans

Je doelt waarschijnlijk op het kerkgebouw, ware vrijheid zit in het geloof, zonder ben je automatisch gevangen zonder vrije keuze, al lijkt het andersom. God laat je los als je niet wil, het kwaad laat nooit los.

• keessie

Nee het zou ook zomaar kunnen dat het mede door Theo komt die predikt immers dat uiteindelijk toch alles in kannen en kruiken komt.

• Frans

Je bent de derde die reageert Keessie en er wordt al iemand aangevallen, dat hoeft toch niet, ook als het niet eens bent.

• Ellen-Josee

Dat ben ik helemaal met je eens en die kerkgangers denk ik ook wel.

Ellen ;)

• keessie

Nee Frans ik stel een feit vast onder het mom het zou zomaar kunnen dat dat invloed heeft op mensen.

• theo

Heb ik zoveel invloed in Europa denk je ?