Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

bijbeltekst Jesaja 32

• Stefan

Ziet, een koning zal regeren in gerechtigheid, en de vorsten zullen heersen naar recht.

En die man zal zijn als een verberging tegen de wind, en een schuilplaats tegen de vloed, als waterbeken in een dorre plaats, als een schaduw van een zware rotssteen in een dorstig land.

En de ogen van hen, die zien, zullen niet terugzien, en de oren van hen, die horen, zullen opmerken.

En het hart der onbedachtzamen zal de wetenschap verstaan, en de tong der stamelenden zal vaardig zijn, om duidelijk te spreken.

De dwaas zal niet meer genoemd worden milddadig, en de gierige zal niet meer mild geheten worden.

Want een dwaas spreekt dwaasheid, en zijn hart doet ongerechtigheid, om huichelarij te plegen, en om dwaling te spreken tegen de HEERE, om de ziel van de hongerige leeg te laten, en de dorstige drank te doen ontbreken.

En het ganse gereedschap van een gierigaard is kwaad; hij beraadslaagt schandelijke verdichtselen, om de ellendigen te bederven met valse redenen, en het recht, als de arme spreekt.

Maar een milddadige beraadslaagt milddadigheden, en staat op milddadigheden.

• Stefan

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ziet, een koning zal regeren in gerechtigheid, en

> de vorsten zullen heersen naar recht.

> En die man zal zijn als een verberging tegen de

> wind, en een schuilplaats tegen de vloed, als

> waterbeken in een dorre plaats, als een schaduw

> van een zware rotssteen in een dorstig land.

> En de ogen van hen, die zien, zullen niet

> terugzien, en de oren van hen, die horen, zullen

> opmerken.

> En het hart der onbedachtzamen zal de wetenschap

> verstaan, en de tong der stamelenden zal vaardig

> zijn, om duidelijk te spreken.

> Maar een milddadige beraadslaagt milddadigheden,

> en staat op milddadigheden.

Joh.16:22

En gij dan hebt nu wel droefheid; maar Ik zal u weer zien, en uw hart zal zich verblijden, en niemand zal uw blijdschap van u wegnemen.

En in die dag zult gij Mij niets vragen. Voorwaar, voorwaar Ik zeg u:

Al wat gij de Vader zult bidden in Mijn Naam, dat zal Hij u geven.

Tot nog toe hebt gij niet gebeden in Mijn Naam; bidt, en gij zult ontvangen, opdat uw blijdschap vervuld zij.

Deze dingen heb Ik door gelijkenissen tot u gesproken; maar de ure komt, dat Ik niet meer door gelijkenissen tot u spreken zal, maar u vrijuit van de Vader zal verkondigen.

In die dag zult gij in Mijn Naam bidden; en Ik zeg u niet, dat Ik de Vader voor u bidden zal;

Want de Vader Zelf heeft u lief, omdat gij Mij liefgehad hebt, en hebt geloofd, dat Ik van God ben uitgegaan.

Ik ben van de Vader uitgegaan, en ben in de wereld gekomen; weer verlaat Ik de wereld, en ga heen tot de Vader.