Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

merkwaardig...

• LeSage

ah….!

• Miracula

Gij zult niet nadenken. Het elfde gebod. Wijselijk tellen dominees en priesters niet verder dan tien.

Al staat het er niet letterlijk, het is wel waar het in het geloof om gaat.

Met vernieuwen van geest, zoals jij het noemt, zinloosheid van het denken van de heidenen etc. bedoel je toch ook niet anders dan Gij zult niet nadenken?

• Miracula

Soms hou ik mij aan de geboden van het geloof. En denk ik ook eens een keertje niet na.

• LeSage

(tu)

• LeSage

(td)

• Stefan

Miracula Schreef:

——————————————————-

> Hoe zit het dan met het van de hand doen van

> intelligentie?

> Dat betekent toch ook: gij zult niet nadenken?

>Gij zult niet nadenken. Het elfde gebod.

23 en dat u vernieuwd wordt in de geest van uw denken,

24 en u bekleedt met de nieuwe mens, die overeenkomstig het beeld van God geschapen is, in ware rechtvaardigheid en heiligheid.

• Miracula

t Was een beetje sarcastisch bedoeld. Maar de boodschap komt kennelijk niet over.

• LeSage

jawel hoor, maar omdat ik het zo haaks vond staan op je reaktie van 10:54 reageerde ik ook precies omgekeerd zoals ik op 11:15 deed :)

• lovecraft

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Liefde is een boot voor de uitverkorenen,

> het is verlossing van onheil.

> Doe intelligentie van de hand en koop

> verbijstering.

> Misschien is je intelligentie slechts

> verbijstering

> en is verbijstering de vrije blik.

> Geef je begrip op in de tegenwoordigheid van

> Mohammed,

> zeg: ‘God is mij genoeg’.

>

> (Roemi, plm 16e eeuws, islamitisch)

>

> Wat mij in deze poezie opvalt, is dat -wanneer je

> de naam Mohammed vervangt door ‘Christus’- het

> zomaar een uiting van een christen had kunnen

> zijn.

> Merkwaardig toch dat soms alleen maar een enkel

> woord een groot verschil kan maken in de manier

> waarop wij anderen beoordelen…..

Was Mohammed niet dat figuur dat een kind misbruikte. Oorlogen voerde en moorden liet uitvoeren

Jezus Christus belette het stenigen van een vrouw. Gaf aan je vijanden lief te hebben. Te vergeven die je haten enz.

Wel een groot verschil lijkt mij!

• LeSage

Ja, Mohammed was een bijzonder slecht mens.

Overigens zei Jezus dit:

25 Ze zeiden tegen hem: “Heer, hij heeft al het tienvoudige!” 26 “Ik zeg jullie: wie heeft zal nog meer krijgen; maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft worden ontnomen. 27 En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.”’

brrrr. En dat zegt dan dat wij onze vijanden lief moethebben. 't is godgeklaagd!

(lucas 19)

Ken jij het spelletje hoe meer slechts ik van de mens kan bedenken hoe ongeloofwaardiger zijn zijn uitspraken?

Ik ben daar maar mee opgehouden. dat leidt tot niets. je kunt beter gewoon lezen wat er staat en dat op zijn merites beoordelen.