Theo schrijft in het bericht van le Sage bewust Hzij. Natuurlijk valt iedereen hier weer over want we zijn zo gewend om het te hebben over God de Vader. Maar gaan we dan niet voorbij aan onze beperkte manier van het kijken naar God. Ik geloof dat wij met ons mensenverstand helemaal niet kunnen beredeneren hoe groot Hij ( voor het gemak maar even Hij) is. God zegt echter zelf in Jesaja 66 vers 12 en 13
Want dus spreekt de Heer: Zie, Ik breid den vrede over haar uit als een waterstroom, en de heerlijkheid der volken als ene overvloeiende beek; dan zult gij zuigen en op den arm gedragen worden, en op de knieen zal men u vriendelijk houden.
Ik zal u troosten als een, die door zijne moeder getroost wordt; ja, gij zult door Jeruzalem getroost worden.
Hij geeft dus zelf aan niet alleen een Vader voor ons te willen zijn maar ook een Moeder.
Van mij hoeft er echt niet ineens over God als over Haar geschreven worden, maar misschien moeten we toch eens af van ons beperkte beeld van Hem als de man met de lange baard in de hemel. God is zoveel groter dan wij ons voor kunnen stellen.
groetjes
Alma