Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bloed

• lovecraft

CU Schreef:

——————————————————-

> Je behoort te weten dat het visioen van het

> onreine voedsel op het laken te maken heeft met de

> aanstaande ontmoeting van Paulus met onbekeerden.

Er werd duidelijk gemaakt dat het niet meer onrein was.

De aanwezigen verkregen de werking van de Heilige Geest voordat ze gedoopt werden.

Dat wekte verbazing…Op niet gedoopten die nog onrein waren, werkte de Heilige Geest.

• samuel

Dat wist ik niet, maar ik heb mij ook niet zo verdiept in Dr Vogel.

• Daan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Jij kent de “feiten” via de leugenachtige

> propagandamachine van het WTG.

Het WTG is jouw probleem .

>

> Gij zult niet liegen. Waarom heb ook jij zoveel

> moeite met dat eenvoudige gebod?

Ik heb er geen moeite mee, maar zo te lezen jij veel meer.

>

> Nu homeopathische middelen worden aangepakt,

Mag van mij ook verdwijnen.

> kunnen ook meteen die leugens van het WTG worden

> aangepakt.

Doe je best.

• Frederik D

Zie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alfred_Vogel

Ik citeer:

——————-

Alfred Vogel was één van Jehovah's getuigen en de Nederlandse tak van het bedrijf (Biohorma, (destijds) in handen van Nederlandse Jehovah's getuigen, m.n. de familie van mede-oprichter Bolle) sluisde een aanzienlijk deel van de opbrengsten van de Vogel-producten door naar het Wachttorengenootschap. Ook propageerde Vogel sommige doctrines van Jehovah's getuigen in zijn boek ‘De kleine dokter’. In oudere edities kan bijvoorbeeld worden gelezen dat God bloedtransfusie verbood en dat het toch toepassen van deze medische behandeling zou kunnen leiden tot karakterverandering.

———————-

En Dr was hij niet.

• Frederik D

De 22-jarige in de Heere zijnde Emma Gough weigerde een bloedtransfusie na de geboorte van haar tweeling die met veel bloedverlies gepaard ging. Standvastig vertrouwde zij op de Heere. Ook de rest van de Jehova Getuige familie vertrouwde op de Almachtige, dus bloedde de moeder dood.

Het gebeurde in de Royal Hospital in Shrewsbury, Shropshire (UK). Ondanks smeekbedes van artsen in het ziekenhuis, bleven de man en de ouders van de jonge vrouw een reddende bloedtransfusie weigeren want het mag niet van God, zo menen deze standvastige idioten. Ook de moeder zelf, die nog net de tweeling kon vasthouden voor ze bewusteloos raakte, was niet op andere gedachten te brengen. De Heere geeft, en de Heere neemt. Amen.

==========================

http://www.endandit.nl/regionaal/2007/11/05/geen-bloedtransfusie-doet-jehova-getuige-doodbloeden

• Frederik D

Geen Dr.

• Daan

Patiënt overlijdt na foute bloedtransfusie

Laatste update: 12 februari 2008 11:04 info.

NIJMEGEN - Een patiënte van het Nijmeegse UMC St Radboud Ziekenhuis is vorige week overleden na een verkeerde bloedtransfusie. Dat heeft het ziekenhuis dinsdag gezegd.

Foto: ANP

De vrouw kreeg bloed toegediend dat was bestemd voor een andere patiënt. Een verpleegkundige hing de zak met bloed per abuis bij de vrouw.

Collega's ontdekten de fout al snel, omdat het plotseling slechter ging met de vrouw, die al ernstig ziek en in slechte conditie was.

Drama

Een woordvoerder van het UMC St Radboud Ziekenhuis sprak van een ‘groot drama’ voor de familie van de vrouw, de betrokken verpleegkundige en het ziekenhuis. Volgens onderzoeken gaat bij 1 op de 15.000 bloedtransfusies iets fout.

Het incident deed zich voor op de afdeling intensieve zorg van het ziekenhuis. Volgens de woordvoerder zijn alle bestaande protocollen gevolgd bij de fatale bloedtransfusie. “Alleen is de verpleegkundige op het allerlaatste moment naar het verkeerde bed gelopen.”

Protocollen

Het ziekenhuis bekijkt of aanpassing van de protocollen nodig is. Ook de Inspectie voor de Gezondheidszorg onderzoekt het voorval. De gevolgen voor de betrokken verpleegkundige zijn nog onduidelijk, aldus de woordvoerster. Het ziekenhuis heeft voor opvang gezorgd

• Daan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Geen Dr.

Geen Dr.

Een kwakzalver.

• samuel

A. Vogel is goed. Neem ik zo van je aan.

• Frederik D

Het WTG liegt over de bloedtransfusies. Het is zeer begrijpelijk dat het liegt. Want men kan moeilijk zeggen dat men zelf fout zit. Het WTG zegt trouwens nooit dat het fout zit. Men waant zich alwetender dan God zelf.

Liegen is zeer slecht.

Gij zult niet liegen.