Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bloed

• Frederik D

Volgens het WTG mag je op geen enkele wijze bloed tot je nemen. Geen bloedtransfusie en geen plakje bloedworst. En als je je in je vinger snijdt, dan mag je niet je bloedende vinger in je mond steken.

Maar volgens Jezus moeten wij het Heilig Avondmaal vieren waarbij de wijn het bloed van Jezus is. Jezus roept dus op zijn bloed te drinken.

Hoe redden JG's zich hier uit?

Overigens leidt het bloedtransfusieverbod tot dodelijke slachtoffers.

• CU

Opzetje.

Nergens in de bijbel staat dat bloed drinken niet is toeggestaan.

Overal staat in de bijbel dat bloed eten verboden is.

Dit om even een bijbelse draai te geven.

• samuel

Overigens leidt het bloedtransfusieverbod tot dodelijke slachtoffers.

Maar bloedtransfusies leiden ook tot de dood en ongeneeslijke ziektes, zoals HIV en Hepatitis C oa.

En daarbij hebben we ook nog abortus, hoeveel doden levert dat wel niet op?

Ik vind het een beetje zwak van je om de JG`s hierop aan te vallen.

• CU

Leviticus 7:27 Alle ziel, die enig bloed eten zal, die ziel zal uit haar volken uitgeroeid worden.

Iets om een soort joodse Taliban-bloed-politie op te richten, want God vergat erbij te vertellen wie de beul moet zijn.

• CU

Bloed drinken tot je er dronken van wordt. Het lijkt me een uitgelezen tekst om pasbekeerden even te laten lezen:

Ezechiël 39:18 Het vlees der helden zult gij eten, en het bloed van de vorsten der aarde drinken; der rammen, der lammeren, en bokken, en varren, die altemaal gemesten van Basan zijn.

19 En gij zult het vette eten tot verzadiging toe, en bloed drinken tot dronkenschap toe; van Mijn slachtoffer, dat Ik voor u geslacht heb.

De kinderen van de zondagschool zullen na het voorlezen van dit heldenverhaal kotsend naar hun ouders gaan.

• lovecraft

CU Schreef:

——————————————————-

> Opzetje.

>

> Nergens in de bijbel staat dat bloed drinken niet

> is toeggestaan.

>

> Overal staat in de bijbel dat bloed eten verboden

> is.

>

> Dit om even een bijbelse draai te geven.

Zoiets zou veel beter bestudeerd moeten worden.

1 kor. 10:27 e.v.

1Co 10:27 Wanneer een ongelovige u uitnodigt om bij hem te komen eten en u neemt zijn uitnodiging aan, kunt u rustig alles eten wat u aangeboden wordt. Het is niet nodig dat u omwille van uw geweten vraagt waar het vandaan komt.

• lovecraft

CU Schreef:

——————————————————-

> Leviticus 7:27 Alle ziel, die enig bloed eten zal,

> die ziel zal uit haar volken uitgeroeid worden.

>

> Iets om een soort joodse Taliban-bloed-politie op

> te richten, want God vergat erbij te vertellen wie

> de beul moet zijn.

1Co 10:27 Wanneer een ongelovige u uitnodigt om bij hem te komen eten en u neemt zijn uitnodiging aan, kunt u rustig alles eten wat u aangeboden wordt. Het is niet nodig dat u omwille van uw geweten vraagt waar het vandaan komt.

• lovecraft

samuel Schreef:

——————————————————-

> Overigens leidt het bloedtransfusieverbod tot

> dodelijke slachtoffers.

>

> Maar bloedtransfusies leiden ook tot de dood en

> ongeneeslijke ziektes, zoals HIV en Hepatitis C

> oa.

>

> En daarbij hebben we ook nog abortus, hoeveel

> doden levert dat wel niet op?

>

> Ik vind het een beetje zwak van je om de JG`s

> hierop aan te vallen.

• Frederik D

Bloedtransfusies worden niet voor de lol gedaan en redden meer levens dan het aan mensenlevens kost.

• Frederik D

Als ik JG's uitnodig en ze bloedworst voorzet, dan behoren ze het te eten.