Wij veraangenamen ons allen zeer hiermede.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlJa een utopie Gonnie dat hebben we dat betreft voor een groot gedeelte in eigen hand hier, verschil van mening mag er zijn, nu nog wel! En dat mag best onderbouwd worden en dat kan wel eens botsen, maar we moeten wel kunnen vergeven en vergeten. Wanneer dat zichtbaar wordt, dan komt die utopie een stuk dichterbij!
Frans Schreef:
——————————————————-
> Het is natuurlijk een idee, iemand die zonder
> geloof oprecht een goed leven wil leiden in dienst
> van de ander, en dus niet een ander aandoet wat
> hij/zij zelf niet aangedaan wil worden.
> Antwoorden van christenen die vanuit het geloof en
> de geest hetzelfde willen doen.
> We moeten op dit bord natuurlijk wel vertrekken
> van bijbelteksten, maar dan niet om te slaan, maar
> bijv. uitleggen waarom precies die tekst ons
> drijft om een bepaald gedrag na te streven, en
> of/waarom dit ons bewuster maakt van onze eigen
> tekortkomingen.
"en of/waarom dit ons bewuster maakt van onze eigen tekortkomingen " schrijf je.
Jezus zei:
34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Mat.10)
Hij is o.a. gekomen om tweedracht te brengen. Alleen op deze manier zal het mogelijk zijn dat de mens bewuster gaat worden. (Ook van de eigen tekortkomingen).
Erg vlotjes gaat het niet, maar als je bedenkt dat men o.a. niet meer aan brandstapels en stenigen doet, dan is er toch wel iets gegroeid.
M*j*r** Schreef:
——————————————————-
> “en of/waarom dit ons bewuster maakt van onze eigen tekortkomingen ” schrijf je.
>
> Jezus zei: 34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Mat.10)
>
> Hij is o.a. gekomen om tweedracht te brengen. Alleen op deze manier zal het mogelijk zijn dat de mens bewuster gaat worden. (Ook van de eigen tekortkomingen).
> Erg vlotjes gaat het niet, maar als je bedenkt dat men o.a. niet meer aan brandstapels en stenigen doet, dan is er toch wel iets gegroeid.
Ik lees die tekst toch wel iets anders, rekening houdend met Jezus leefwijze. Hij maakte volgens mij duidelijk dat dit zeker tweedracht teweeg zou brengen. Ja Zijn komst bracht geen vrede maar het zwaard, een toekomstvisie lijkt mij.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?