Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Een idee?

• Gonnie

Als er nu eens met elkaar hier het er over hebben om hier op deze aardbodem, proberen het leven van ieder ander het zo aangenaam mogelijk te maken en niet proberen met het meest overtuigende Bijbeluitleg te komen om daar goed mee te scoren. Of is dat ijdel hoop.?

• lovecraft

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Als er nu eens met elkaar hier het er over hebben

> om hier op deze aardbodem, proberen het leven van

> ieder ander het zo aangenaam mogelijk te maken en

> niet proberen met het meest overtuigende

> Bijbeluitleg te komen om daar goed mee te scoren.

> Of is dat ijdel hoop.?

Ik ben haast overtuigd, van ja!

• samuel

Dat kan maar dan toch uit Bijbels perspectief, het is immers een Bijbel prikbord, voor diegenen die positief tegenover de Bijbel staan dat betekent automatisch ook positief over God en Jezus Christus daar gaat het immers over in de Bijbel.

Anders kan je beter op een humanistisch prikbord gaan prikken lijkt mij.

• Johanan

Hier is je antwoord;…Jeremia 10:23;… Ik weet heel goed, o Jehovah, dat het niet aan de aardse mens is zijn weg . Het staat niet aan een man die wandelt, zelfs maar zijn schrede te richten.

Prediker 8:9;.. Dit alles heb ik gezien, en mijn hart legde zich toe op ieder werk dat onder de zon is gedaan, de tijd dat de ene mens over de andere mens heeft geheerst tot diens nadeel.

Johanan.

• Frans

Het is natuurlijk een idee, iemand die zonder geloof oprecht een goed leven wil leiden in dienst van de ander, en dus niet een ander aandoet wat hij/zij zelf niet aangedaan wil worden.

Antwoorden van christenen die vanuit het geloof en de geest hetzelfde willen doen.

We moeten op dit bord natuurlijk wel vertrekken van bijbelteksten, maar dan niet om te slaan, maar bijv. uitleggen waarom precies die tekst ons drijft om een bepaald gedrag na te streven, en of/waarom dit ons bewuster maakt van onze eigen tekortkomingen.

• samuel

Dat kan maar dan toch uit Bijbels perspectief, het is immers een Bijbel prikbord, voor diegenen die positief tegenover de Bijbel staan, dat betekent automatisch ook positief over God en Jezus Christus daar gaat het immers over in de Bijbel.

Anders kan je beter op een humanistisch prikbord gaan prikken lijkt mij.

• theo

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Als er nu eens met elkaar hier het er over hebben

> om hier op deze aardbodem, proberen het leven van

> ieder ander het zo aangenaam mogelijk te maken

Dat lijkt me een prima gedachte, i doe daar ook wel mijn best voor trouwens.

> en

> niet proberen met het meest overtuigende

> Bijbeluitleg te komen om daar goed mee te scoren.

Ik probeer wel met argumenten de bijbel en mijn geloof uit te leggen maar niet om er mee te scoren.

Niemand hoeft het namelijk met me eens te zijn.

> Of is dat ijdel hoop.?

“”Gewoon“” niet doelbewust kwetsen en beledigen lijkt me voldoende om een ander het leven te veraangenamen ( en iemands eigen leven daarmee impliciet ook te veraangenamen trouwens.)

• Gonnie

Nee Samuel het is gebleken dat juist meningen over de bijbel zo veel heibel geeft.:S

Meningen over uitleg van de bijbel wordt op niet zo prettige manier bekritiseert.

Daarom denk ik dat het een utopie is van mij.

• Gonnie

Juist dat bedoel ik Theo.:)

• Douce.

Speciaal voor jou dan, om het aangenaam te maken:), de rest moet je zelf doen:

Douce