Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alweer??????

• BOAZ

Ondanks dat de uitdrukking eeuwig leven in de tekst staat, ga ik daar niet een nieuwe topic over beginnen:D

1 Johannes 1:1 Hetgeen was van den beginne, hetgeen wij gehoord hebben, hetgeen wij gezien hebben met onze (eigen) ogen, hetgeen wij aanschouwd hebben en onze handen getast hebben van het Woord des levens 2 – het leven toch is geopenbaard en wij hebben gezien en getuigen en verkondigen u het eeuwige leven, dat bij de Vader was en aan ons geopenbaard is – 3 hetgeen wij gezien en gehoord hebben, verkondigen wij ook u, opdat ook gij met ons gemeenschap zoudt hebben. En ónze gemeenschap is met de Vader en met zijn Zoon Jezus Christus. 4 En deze dingen schrijven wij, opdat onze blijdschap volkomen zij.

Toch zijn er genoeg prikkers die niet letterlijk het getuigenis geloven van de Evangelie schrijvers dat zij gezien hebben dat de Here Jezus Christus op water kon lopen!

Boaz.

• theo

En nu een stapje verder.

Wat heb je aan het feit dat Jezus 2000 jaar geleden over water kon lopen?

Dat het knap was van Jezus? Jezus kan alles en dus ook over water lopen?

Dat is mooi want Jezus kan( kon ?? ) alles.

Geeft dat een goed gevoel? Groeit je geloofsvertrouwen? ( waarin en waarom?)

Je moet dat gewoon geloven omdat het in de bijbel staat……en dan ?

Ga je Jezus volgen ? Ook om over het water te gaan lopen?

Natuurlijk is het echt letterlijk en historisch een verhaal wat heel echt waar heeft plaatsgevonden ….en nu?

Voor jou en mij?

Voor b.v. de moeder wiens kind verdronken is?

Voor de nabestaanden van alle slachtoffers van de tsunami ramp in Japan?

• Frederik D

Natuurlijk geloof ik dat niet. Het verhaal dat Jezus over water liep, is slechts een verzonnen parallel met die drijvende bijl in het OT.

• theo

En dan ga je op een pastoraal bezoek of je mag een lezing houden over dit onderwerp.

Hoe ga je dat inkleden?

• keessie

Daar heb jij geen kennis van Frederik.

• keessie

Dan aan jou Theo een oproep om niet te verkondigen dat Jezus op het water liep want je zal dat best wel eens verteld hebben aan je onderdanen op de kansel.

• Sietse 45

Heb je het zelf al geprobeerd is je geloof zo sterk dat je dit aan durft,

Petrus twijfelde en zonk, hoe zit dat met jou keessie

• theo

keessie Schreef:

——————————————————-

> Dan aan jou Theo een oproep om niet te verkondigen

> dat Jezus op het water liep want je zal dat best

> wel eens verteld hebben aan je onderdanen op de

> kansel.

Ik heb geen onderdanen maar luisteraars en die luisteraars wat jij onderdanen noemt zitten nooit op de kansel keessie

• Stefan

Tja..de bijbel heeft een bijzondere inhoud..;)

Joh 19,17

En Hij, dragende Zijn kruis, ging uit naar de plaats, genaamd Hoofdschedelplaats, welke in het Hebreeuws genaamd wordt Golgotha;

Luk 9,23

En Hij zeide tot allen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf, en neme zijn kruis dagelijks op, en volge Mij.

Luk 14,27

En wie zijn kruis niet draagt, en Mij navolgt, die kan Mijn discipel niet zijn.

• Frederik D

Daar heb ik wel kennis van.