Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

geestelijke luiheid

• rudi bijbelstudie

wie niet werkt die zal niet eten…

bij deze vers wordt vaak gedacht aan luiwammessen, maar die zijn er in alle soorten en maten. Je hebt S luiwammessen en XL en XXL.

Niet nadenken is ook een vorm van luiheid, mensen die 40 jaar lang elke zondagochtend naar de kerk gaan is ook luiheid. Men zit vast in een systeem, consumeert passief en gaat na afloop over tot de orde van de dag.

Mensen die na 40 jaar kerk niet weten wat aionen zijn, zijn gewoon geestelijk lui. Ook mensen die steeds weer over de hel beginnen te kletsen en zich niet willen verdiepen in tegenargumenten zijn geestelijk lui.

de kerk maakt mensen geestelijk lui. Ze rennen weliswaar alle kanten op om zogenaamde naasten te helpen maar in feite zijn ze druk bezig met zichzelf.

er zijn genoeg argumenten gegeven tegen de hel en eeuwigheid en voor aionen en alverzoening. Dat mensen het nog niet helemaal precies snappen is 1 ding maar dat mensen steeds weer terugkeren naar oude dogma´s is gewoon een teken van luiheid.

• samuel

Het is eerder een S xxxl luiheid om niet naar de kerk te gaan maar uit te slapen en de hel dag in je nest te liggen, en naar de kerk te gaan hoeft niet perse op zondag.

Het is een gebod van Jezus om samen te komen, en ook de apostelen onderwijzen dit.

Dus als alle mensen alverzoening aannemen dan hoeven ze er ook niet meer in te verdiepen, en zijn ze weer gewoon lui toch?

• rudi bijbelstudie

ik heb liever een luie reet dan een lui hoofd

• samuel

16 De luiaard is wijzer in eigen oog dan zeven die verstandig antwoord geven. Spreuken 26

• rudi bijbelstudie

ik doe in bed meer zinnige dingen dan jij in je kerk

• samuel

14 De deur draait zich om op haar scharnieren, zo de luiaard op zijn bed. Spreuken 26

• rudi bijbelstudie

precies, een bed heeft geen deur, een kerk wel.

• samuel

25 De begeerte van de luiaard brengt hem ten dode, want zijn handen weigeren te werken. Spreuken 21

• rudi bijbelstudie

dat je handen moeten wapperen, wil niet zeggen dat je niet meer hoeft na te denken. En dat mis ik zo bij jou. Wil je niet meer reageren met allerlei spreuken uit de bijbel die ik zelf ook wel kan vinden?

gr.

• Leeuwenhart

> de kerk maakt mensen geestelijk lui.

Maar dat is ook de bedoeling. Daar zijn kerken voor.

Geestelijke activiteit is een bedreiging voor de kerk, het zou tot twijfel kunnen leiden.

Daarom worden steeds dezelfde dogma's er in gehamerd en herhaald en herhaald en herhaald.

Mensen worden in de kerk geestelijk lui gemaakt. Het ligt niet alleen aan de gelovigen zelf.