Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Joseph Smith

• Frans

Ja op zich zou je zeggen van wel, maar hij maakte zijn vijanden wel door foute dingen, niet zoals Jezus door goede dingen.

Jezus slingerde niet met revolvers of zwaarden, integendeel hij predikte dat wie het zwaard gebruikt er door zal vergaan, dat is ook al eeuwen bewezen.

• samuel

Zoals gewoonlijk zit je er weer faliekant naast, verdiep je nu maar eens echt in mormonen. Inplaats van de joker uit te hangen! :)

• Frederik D

Ik heb me erin verdiept.

Maar waarom Paulus wel en Joseph Smith niet?

• Frederik D

Welke foute dingen?

En die Smith leefde toch in het Wilde Westen?

• samuel

Je hebt je er niet in verdiept, en dat weet ik pertinent zeker! Ik wel, daarom de Bijbel en Paulus.

• Frederik D

Je hebt je er niet in verdiept. Net als Peri. Je verwerpt iets zonder onderbouwing.

• Frans

Jezus leefde in het wilde Oosten ;)

• samuel

In mijn eerste reactie stond iets waarop je reageerde, denk daar maar eens aan! En ga je eens echt erin verdiepen, kom dan nog maar eens er op terug dan kunnen we er wellicht eens goed over babbelen!:)

• Leeuwenhart

samuel Schreef:

——————————————————-

> Je hebt je er niet in verdiept, en dat weet ik

> pertinent zeker! Ik wel, daarom de Bijbel en

> Paulus.

Als jij je erin hebt verdiept, dan moet je moeiteloos inhoudelijke argumenten kunnen geven waarom jij bij een vergelijking van Mormon en de bijbel voor de laatste kiest. Toch doe je dat niet. Jammer.

• theo

Gepost door: theo ()

Datum: 01 juli 2012 15:48

Het gevaar van de uitspraak: God heeft er voor gezorgd dat ik het juiste geloof heb.

Dan impliceert die uitspraak dat God anderen, die dat juiste geloof niet hebben niet ziet staan, onverschillig laat, niet boeiend vindt, geen acht op slaat met daar weer het gevaar dat ik mezelf de arrogantie toemeet dat God mij wel heeft verkoren om het juiste geloof te mogen hebben en een ander niet.

Buiten de talloze christengroeperingen waar dit voor geldt, natuurlijk eveneens voor moslims en joden en boeddhisten en mormonen etc.etc.

Toch staat in de bijbel dat geloof van God komt.

De bijbel is voor mij gezaghebbend maar ik veroordeel andersgelovgen niet en zeker niet tot de hel in het hiernamaals.

Dat ik het met andersgelovigen niet eens ben is een ander verhaal maar de eerlijkheid gebied me te zeggen/schrijven dat ik andere religies wel wat bekeken heb, hier en daar zelfs wel ietwat een studie over gemaakt heb maar ik heb geen zeer grondige vergelijkende onderzoeken gedaan.

Edoch..edoch.. voor zover ik het kan beoordelen vind ik het christelijk geloof zoals ik dat ervaar en belijd en beleef het meest “goede en bevredigende en rustgevende en heilbrengende” etc. etc.