Okay
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlGonnie Schreef:
——————————————————-
> Ja, en wel zoveel dat je er bijna in stikt, mensen
> zullen hem op die manier gaan mijden.
> Kots misselijk wordt je daar van.
> Overdaad schaad.!!!
Je geeft hoog op van Theo maar gaat er niet op in welk heil je in zijn woorden leest en je gaat er ook niet op in dat Jezus Christus heil brengt. Je hebt de Bijbel niet eens gelezen dus waarom kom je hier eigenlijk?
Ik ervaar het wel zo.
Ik geloof dat op deze wijze.
Douce: dat is wel prettig, maar zijn geen Bijbelse criteria.
Daar waar iets goeds aan de orde is daar is Gods Geest werkzaam.
Theologisch wel wat op aan te merken maar ook wel te verdedigen.
Douce: heeft op zich niets met de Heilige Geest te maken.
Er zijn zat dingen die, naar de mens gesproken, niet jofel zijn en toch het predicaat “leiding van de Heilige Geest” verdienen.
Psalm 133 : 3 schiet me zomaar te binnen in de oude berijming (ik moest de psalmen nog uit mijn hoofd leren op de lagere school en weet er velen nog uit mijn hoofd)
Waar liefde woont, gebiedt de HEER den zegen:
Daar woont Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen,
En 't leven tot in eeuwigheid.
Douce: ik heb nooit Psalmen gezongen in mijn verleden. In de gewone versie is het een prachtige korte Psalm en geeft naar mijn smaak de werking van de HG goed weer en dan kun je tevens zien wat een zooitje het kan worden als “broeders” dit niet in de praktijk brengen.
Douce
Mooie reactie Douce.
Over de psalmen:
Bij mijn ouders mogen in de kerk geen gezangen worden gezongen omdat die niet in de bijbel staan en bij mijn buren die bij de verg.van gelovigen aangesloten zijn mogen ze alleen gezangen zingen en geen psalmen omdat die voorbehouden zijn voor joodse gelovigen.
Het is me wat met het mens en christendom.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?