Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Samenvatting preek.

• theo

Daan Schreef:

——————————————————-

> Theo , waarom durf jij niet in discussie te gaan

> ?

Dan ben ik niet duidelijk geweest of jij begrijpt me niet goed.

Ik durf best iedere discussie an te gaan maar heb er voorlopig van om omhoog te moeten kijken naar een aantal mensen.

Ik wil voorlopig niet in debat anders dan met volwassen personen die het zonder beledigingen en sneren af kunnen.

Wat is je vraag of opmerking op mijn openingsbericht?

> Om de zijpaden te kunnen blijven bewandelen moet

> je nu toch echt met een betere smoes komen dan

> jouw eeuwige fatsoenpraatje.

> Erg onfatsoenlijk om een ander te betichten van

> het hebben van geen fatsoen, omdat JIJ de vragen

> niet kan beantwoorden.

• Daan

Ik wacht op de antwoorden die aan jou op een fatsoenlijke manier gesteld zijn door Boaz en Samuel.

• theo

Aha, wacht dan maar tot jij en/of ik een ons weeg.

Ik wil voorlopig niet meer verplicht omhoog moeten kijken naar voornoemde heren.

Jij hebt geen vragen of opmerkingen of aanvullingen over het onderwerp?

• Daan

Theo waar ga je nu over preken? Het gehoorzamen van de heilige Geest, of het hulp bieden aan iemand ver weg de overkant zoals jij het noemt?

Vertel maar..

• theo

Daan Schreef:

——————————————————-

> Theo waar ga je nu over preken? Het gehoorzamen

> van de heilige Geest, of het hulp bieden aan

> iemand ver weg de overkant zoals jij het noemt?

>

> Vertel maar..

Over allebei.

Vind je onderstaande bijbeltekst niet een beetje vreemd?

6 Ze trokken door Frygië en de landstreek Galatië, omdat ze door de heilige Geest werden verhinderd Gods woord in Asia te verkondigen.

• Douce.

Voor mij is het een aanwijzing dat je in je eigen enthousiasme, zelfs als je het Evangelie ergens wilt gaan brengen of dergelijke, je je niet altijd laat leiden door de Heilige Geest.

Op het eerste gezicht zou je denken dat het goed is, maar toch niet. Zo nu en dan word je teruggefloten.

Waar het om gaat is het herkennen van de leiding en dat ook willen zien en horen, niet altijd komt het in een droom.

Misschien een kapotte pc, een lekke fietsband enz. om je tegen te houden om plaatsen te bezoeken waar je dan niet moet zijn.

Ook kunnen calamiteiten in het leven een richtingaanwijzer zijn om de Heilige Geest expliciet om leiding te vragen.

Zelfs bij Paulus greep de HG in, dus waarom niet bij ons?

(Als de gevraagde hulp werd trouwens slechts het brengen van de Blijde Boodschap genoemd, ook dat is opvallend).

Douce

• theo

Leuk.

De preek heb ik al gehouden en ik had/heb dezelfde uitleg .

In eerste instantie lijkt het vreemd dat Gods Geest ons mensen in al ons enthousiasme zou willen verhinderen om te doen wat we graag willen en zinvol achten in de volstrekte overtuiging dat het goed is/zal zijn.

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> Daan Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Theo waar ga je nu over preken? Het gehoorzamen

> > van de heilige Geest, of het hulp bieden aan

> > iemand ver weg de overkant zoals jij het noemt?

> >

> > Vertel maar..

>

> Over allebei.

>

> Vind je onderstaande bijbeltekst niet een beetje

> vreemd?

>

> 6 Ze trokken door Frygië en de landstreek

> Galatië, omdat ze door de heilige Geest werden

> verhinderd Gods woord in Asia te verkondigen.

Helemaal niet vreemd.

Er waren anderen die meer behoefte hadden aan die boodschap.

Zie : Handelingen 16:9, 10.

Dus Paulus bracht geen tijd door in Asia , maar deed dit pas toen hij na de voltooiing van zijn werk in Macedonie en Achaje . Later toen hij weer op de terugreis was bracht hij korte tijd in Efeze door, predikte in de synagoge en vertrok vervolgens met de belofte terug te komen. Zie : Han 18:19-21.

• theo

Dankjewel.

Gewoon samen van gedachten wisselen is veel leuker dan hakketakken..zie je wel.?

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Heb jij ondervonden dat wat jij alzo op dit bord

> hier neer hebt geplakt, zo heilzaam overkwam.?:S

> Daar geloof ik niet ,

Ik verkondig niet mijn evangelie maar Jezus Christus, Hij is het heil der aarde.

> maar bij Theo denk ik wel.

Ik lees van Theo niks over bekering en geloof in Jezus, dus wat neem je aan van Theo dat heil brengt?

> Trek jij soms volle zalen als jij jouw evangelie

> verkondigd.

Dat is wel voorgekomen maar getuigen doe ik meestal een op een. Ik getuig van Jezus Christus en het heil in Hem. Waar getuig jij van Gonnie?