Ja dat is het verschil tussen ‘met een geestelijk oog kijken of met een werelds oog’.
Overigens heb ik ook wel eens een biologieboek gelezen hoor. Aangezien het hier over de Bijbel gaat, ga ik daar even vanuit.
Vind je het erg?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlLeeuwenhart Schreef:
——————————————————-
> >- niemand- NIEMAND maar zeker niet bij gelovigen
> .
> >
> > Immers gelovigen dienen te weten dat ieder mens
> > waardevol is, zeker voor God.
>
> Waarom laat dan juist de bijbel zo vaak zien dat
> mensen voor God helemaal niet waardevol zijn?
>
> En zou, wat in de bijbel staat, kunnen doorwerken
> in het gedrag van gelovigen?
Ik zou zeggen; zoek eens wat gelovigen op om ze in het wild te observeren
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> theo Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Ellen-Josee Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> > > theo Schreef:
> > >
> >
> ————————————————–
>
> >
> > > —–
> > > > Klopt,
> > > >
> > > > Het is (bijna??) altijd oorzaak en gevolg
> > maar
> > > ook
> > > > dat geeft ons mensen natuurlijk nog steeds
> > geen
> > > > vrijbrief om te doen wat we (zouden) willen
> > ten
> > > > koste van anderen.
> > > >
> > > > Begrip, een ietsiepietsie of veel begrip,
> dat
> > > kan
> > > > wel maar goedpraten natuurlijk niet.
> > >
> > > Ik praat niks goed, maar ik denk wel dat de
> > Here
> > > Jezus op dezelfde manier zou pleiten.
> > > Want satan klaagt aan… dus het is aan welke
> > kant
> > > we willen staan.
> >
> > Ook; KUNNEN staan al naar gelang ons leven door
> > ellende wordt getekend en of we daar weer
> > bovenuit/bovenop kunnen komen !!
>
> Oh dat is een beetje slap hoor; ik kan niet want
> ik ben zielig.
> Dat heeft niks met ellende te maken, juist
> diegenen die het dichtst bij de Heer staan worden
> het hardst beproefd.
>
Ken jij dan geen mensen weinig tot geen lichtje meer zien door wat ze hebben meegemaakt en/of wat ze is aangedaan door anderen of depressief zijn ??
Nooit gehoord van psychiatrische patiënten de het leven niet of nauwelijks meer aankunnen?
> > >
> > > En ik zie, ik zie op dit prikbord heel veel
> > > aanklagen..
> >
> > Ik ook, van mensen die al dan niet tussen de
> > regels door van anderen eisen dat ze op
> dezelfde
> > manier de bijbel moeten uitleggen, op dezelfde
> > wijze moeten geloven als hun.
>
> Ik zie daarin een verkapte aanklacht.
Niks verkapt hoor.
Net als jij heel veel aanklagen ziet op dit prikbord zoals je schreef zie ik die ook en niet verkapt.
>
> >
> >
> > >
> > > 10 Toen hoorde ik een luide stem in de hemel
> > > zeggen: ‘Nu zijn de redding, de macht en
> het
> > > koningschap van onze God werkelijkheid
> > geworden,
> > > en de heerschappij van zijn messias. Want de
> > > aanklager van onze broeders en zusters, die
> hen
> > > dag en nacht bij onze God aanklaagde, is ten
> > val
> > > gebracht. 11 Zij hebben hem dankzij het bloed
> > van
> > > het lam en dankzij hun getuigenis overwonnen.
>
> > > (Openbaring 12)
> > >
> > > Dus satan is dankzij het bloed van de Heer
> > Jezus
> > > en dankzij ONZE getuigenis overwonnen!
> >
> >
> > Juist, de tegenstander, de satan IS overwonnen
> > !!!
> >
> > Niet altijd zichtbaar in dit aardse tranendal
> maar
> > hij IS overwonnen, de dood heeft niet- NIET-
> het
> > laatste woord !!
>
> Nou precies! Dus waarom zouden we niet kunnen
> kunnen?
Jij en ik misschien wel maar miljoenen mensen kunnen dat niet. Kunnen dat werkelijk niet,
> In Jezus Christus zijn wij MEER dan overwinnaars!
>
> >
> >
> > >
> > > Dus dit hier beneden was geen goedpraten,
> maar
> > > mijn getuigenis. Want woorden hebben kracht!
>
> Bovendien ik LEEF! Een keer toen ik uit mijn
> moeder geboren werd en de tweede keer toen ik
> Jezus aannam als mijn HEER!
>
> Ellen
Leeuwenhart Schreef:
——————————————————-
> > Juist, de tegenstander, de satan IS overwonnen
> !!!
> >
> > Niet altijd zichtbaar in dit aardse tranendal
> maar
> > hij IS overwonnen, de dood heeft niet- NIET-
> het
> > laatste woord !!
>
> En de dood is gerelateerd aan Satan?
>
> Is de dood niet ‘gewoon’ een wezenlijk onderdeel
> van de (volgens gelovigen) door God gemaakte
> schepping?
>
> Zonder dood functioneert de hele schepping niet.
De dood hoort bij het leven inderdaad.
De angst voor de dood hoeft er echter niet te zijn omdat ik van mening ben /de bijbelschrijvers geloof dat de dood niet het laatste woord heeft maar God.
> > Zonder dood functioneert de hele schepping
> niet.
>
> De dood hoort bij het leven inderdaad.
Dus is het leven geschapen door Satan? Of door Jahweh, de Demiurg?
En Satan dan wel Jahweh is overwonnen????
Kun je mij dit uitleggen?
> De angst voor de dood hoeft er echter niet te zijn
> omdat ik van mening ben /de bijbelschrijvers
> geloof dat de dood niet het laatste woord heeft
> maar God.
Een tijdje terug las ik ergens een beschouwing over doodsangst van christenen. Zou van Maarten 't Hart geweest kunnen zijn, maar dat weet ik niet meer zeker. De schrijver verbaasde zich erover dat christenen ondanks hun geloof net zo bang waren voor de dood als alle andere mensen. Hij vond dat vreemd, want juist gelovigen gaan met de dood een geweldige tijd tegemoet.
Je leest de verkeerde bijbelboeken, Ellen.
Leviticus 21:16 e.v.
De HEER zei tegen Mozes: 17 ‘Zeg tegen Aäron: “Als een van je nakomelingen een gebrek heeft, mag hij niet aantreden om voedsel aan te bieden aan zijn God. Dat geldt voor alle komende generaties. 18 Niemand met enigerlei gebrek mag als priester aantreden: niemand die blind is of verlamd, niemand met een misvormd gelaat of abnormaal ontwikkelde ledematen, 19 niemand wiens ledematen na een botbreuk vergroeid zijn, 20 niemand met een gebochelde of dwergachtige gestalte, niemand met staar, niemand met zweren of uitslag, niemand met verpletterde zaadballen. 21 Geen enkele nakomeling van de priester Aäron die een gebrek heeft, mag aantreden om de offergaven aan de HEER aan te bieden. Omdat hij een gebrek heeft mag hij niet aantreden om voedsel aan zijn God aan te bieden. 22 Hij mag wel eten van het voedsel van zijn God, zowel van de heilige als van de allerheiligste offergaven. 23 Maar omdat hij een gebrek heeft, mag hij de ruimte waar het voorhangsel hangt niet betreden en niet bij het altaar dienstdoen, anders zou hij mijn heilige plaatsen ontwijden; ik ben de HEER, ik heilig ze.”’
Het geldt voor alle komende generaties. Ook nu dus nog.
Nee nu niet meer het priesterschap van Aäron bestaat niet meer: Christus hoger priester dan Aäron
11 Indien nu het Levitische priesterschap het volmaakte gebracht had, immers, daaronder heeft het volk de wet ontvangen – waarom was het dan nog nodig, dat een andere priester naar de ordening van Melchisedek opstond, van wie niet gezegd werd, dat hij naar de ordening van Aäron is? 12 Want uit een verandering van priesterschap volgt noodzakelijk ook een verandering van wet. 13 Want Hij, van wie aldus wordt gesproken, heeft behoord tot een andere stam, waaruit niemand met het altaar te doen had: 14 het is immers duidelijk, dat onze Here uit Juda is gesproten, ten aanzien van welke stam Mozes met geen woord van priesters gerept heeft. 15 En nog veel duidelijker wordt het, als naar het evenbeeld van Melchisedek een andere priester opstaat, 16 die dit niet geworden is krachtens een wet met een voorschrift betreffende vleselijke (afkomst), maar krachtens een onvernietigbaar leven. 17 Want van Hem wordt getuigd: Gij zijt priester in eeuwigheid naar de ordening van Melchisedek. 18 Want een vroeger voorschrift wordt wel afgeschaft, als het zonder kracht en nut is, 19 – immers de wet heeft in geen enkel opzicht het volmaakte gebracht – maar thans wordt een betere hoop gewekt, waardoor wij nader tot God komen. 20 En in zoverre het niet zonder een plechtige eed plaats had – want genen zijn zonder eed priester geworden, 21 maar déze met een eed bij monde van Hem, die tot Hem sprak: De Here heeft gezworen en het zal Hem niet berouwen: Gij zijt priester in eeuwigheid – 22 in zoverre is Jezus ook van een beter verbond borg geworden. 23 En zíj zijn in groter getale priester geworden, omdat zij door de dood verhinderd werden het te blijven, 24 doch Híj heeft, juist doordat Hij in eeuwigheid blijft, een priesterschap, dat op geen ander kan overgaan. 25 Daarom kan Hij ook volkomen behouden, wie door Hem tot God gaan, daar Hij altijd leeft om voor hen te pleiten. 26 Immers, zulk een hogepriester hadden wij ook nodig: heilig, zonder schuld of smet, gescheiden van de zondaren en boven de hemelen verheven; 27 die niet, gelijk de hogepriesters, van dag tot dag eerst offers voor zijn eigen zonden behoeft te brengen en daarna voor die van het volk, want dit laatste heeft Hij eens voor altijd gedaan, toen Hij Zichzelf ten offer bracht. 28 Want de wet stelt als hogepriester mensen, die met zwakheid behept zijn, maar het plechtige woord van de eed, die ná de wet kwam, stelt de Zoon, die in eeuwigheid volmaakt is. heb. 7
Het Nieuwe Verbond Richard!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?