Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gods liefde in de praktijk

• Leeuwenhart

Andreas is ook niet als enige als schuldige aan te merken in dit verhaal, lijkt mij zo.

• Leeuwenhart

> of zijn zelfs niet in staat om berouw te hebben,

> dan rijst de vraag hoe kan dat?

Is het niet geweldig dat er voor mensen die daartoe niet in staat zijn, zoiets als alverzoening bestaat?

• David

Beter zou je kunnen schrijven Misbruik van Gods liefde in de praktijk.

Maar het beeld wat de wereld van een christen heeft wordt er niet beter van,

En bereiken van mensen met het evangelie wordt zo een lachertje.

Ik vind dat we als christenen ons maar in eerste instantie moeten richten hoe we het beeld van Christus kunnen uitstralen en wat het geloof op een positieve manier met ons heeft gedaan

David ;)

• samuel

Dat is waar het op neer komt David, helemaal met je eens! :)

• Ellen-Josee

Dat lijkt mij ook.

Maar iedereen doet / heeft gedaan domme zelfzuchtige dingen nietwaar?

Ellen

• rudi bijbelstudie

wil je eens ophouden met uit je nek te kletsen en niet zomaar gevoelige topics hier neer te pleuren waar je niet goed over nagedacht hebt en waar je te jong voor bent. Je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe de wereld in mekaar steekt, ik weet er 20 triljoen keer meer van dan jij.

de marteldood van Jezus is natuurlijk geen aanklacht tegen het jodendom en auto´s zijn ook geen aanklacht tegen koeien.

• Ellen-Josee

Nee, als je de Bijbel kent dan kun je lezen dat de dood is veroorzaakt doordat de satan de mens verleid heeft tot ongehoorzaamheid aan God.

Zou de mens niet sterven dan zou hij eeuwig en altijd in zonde moeten leven. In mijn ogen staat dat gelijk aan de hel.

Ik zoek even voor je op waar het in de Bijbel staat.

Genesis 3: 22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven.

• Leeuwenhart

Hoe zat het ook alweer? Mensen met een handicap mochten toch de tabernakel of tempel niet betreden?

• Ellen-Josee

Leeuwenhart Schreef:

——————————————————-

> Hoe zat het ook alweer? Mensen met een handicap

> mochten toch de tabernakel of tempel niet

> betreden?

Blijkbaar wel:

Marcus 3: 1 Weer ging hij naar de synagoge. Daar was iemand met een verschrompelde hand.

Lucas 13: 10 Hij gaf op sabbat onderricht in een synagoge. 11 Er was daar ook een vrouw die al achttien jaar bezeten was door een geest die haar ziek maakte. Ze was helemaal krom en kon met geen mogelijkheid rechtop staan.

NB de Synagoge IS de Tempel, hij is ongeveer net zo gebouwd als de Tempel uit de Bijbel.

• Leeuwenhart

> Nee, als je de Bijbel kent dan kun je lezen dat

Natuurlijk kan ik dat lezen. Maar ik lees ook wel eens een boek over biologie. En als dieren en planten niet dood zouden gaan, dan ontstaat er overbevolking.

We moeten dus wel dood om ruimte te maken voor neuw leven.

Zo zit het leven op aarde in elkaar. Daar verandert de bijbel niets aan.