Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Licht.......

• samuel

Niet in allemaal, maar in deze wel, normaal woonde de vuurtoren wachter in een klein huisje aan de vuurtoren of er naast en ontstak het licht. Dat is nu allemaal geautomatiseerd. Deze in Ameland heeft nog een andere functie lijkt het! Maar een mooie foto!

• Ellen-Josee

Ik wil niet rottig doen hoor Samuel, maar ik heb met de vuurtorenwachter gesproken en volgens mij zijn er nog steeds een paar vuurtorens op de waddeneilanden bemand. Maar het is niet zo dat ze alleen die vuurtoren aan doen of deden en verder met hun sokken onder het salontafeltje zitten. Er wordt wel degelijk gewaakt over veel meer dan waar wij erg in hebben. Afdrijvende toeristen, drugstransporten, schepen die uit de vaarroute raken. Ook kunnen de schepen de vuurtorenwachter oproepen of andersom voor vragen en noodsignalen. Aansturen van de reddingsboot, signaleren bosbrand, doorbreken dijken, teveel om op te noemen. Ik ben zelf stadswacht geweest, dat vond hij interessant. Hier hetzelfde; mensen denken dat je uit je neus eet, totdat ze je ineens nodig hebben en dan krijgen ze wel een ander beeld. Toevallig moest ik vandaag iets opzoeken tussen mijn papieren daarover, ik had enorm veel projecten, organisatie en overleg met de gemeente en politie.

Bedankt voor je compliment over de foto. Fotografie is al langer een soort bij-hobby van me, wat ik nu ook wel professioneel gebruik.

• samuel

Nee hoor je doet niet rottig, ik heb mij niet zo verdiept in vuurtorens, alleen toen ik nog rookte, Brandaris zware shag, brandde ook bij windkracht tien. :)

Ik schreef ook dit Ellen: Deze in Ameland heeft nog een andere functie lijkt het! Maar een mooie foto!.

Je zou hier eens moeten komen, dan kan je totaal uitleven op fotografie gebied.

• Ellen-Josee

samuel Schreef:

——————————————————-

> Nee hoor je doet niet rottig, ik heb mij niet zo

> verdiept in vuurtorens, alleen toen ik nog rookte,

> Brandaris zware shag, brandde ook bij windkracht

> tien. :)

Haha! LOL!

> Ik schreef ook dit Ellen: Deze in Ameland heeft

> nog een andere functie lijkt het! Maar een mooie

> foto!.

Het was wel een frustratie voor die man.

Maar ik zat er vaak vlakbij.

>

> Je zou hier eens moeten komen, dan kan je totaal

> uitleven op fotografie gebied.

Ja je had laatst het plaatsje genoemd waar je zat en ik had het met Google opgezocht. De natuur is daar best bijzonder!

Wat mij ook opviel bij de plattegrond waren de vele subminimals, dat zijn allerlei afbeeldingen die door het werkelijke beeld heen komen.

Enorm veel hoofden door de hele plattegrond heen. Er is daar geestelijk ook nogal wat aan de gang…

• samuel

Ja dat heb je goed gezien Ellen, geestelijk is het hier een batlefield!

• Ellen-Josee

Oh, het is wel bijzonder, dat het klopt.

Het is een bepaalde manier van kijken die ik in eerste instantie van Boaz heb geleerd.