Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Licht.......

• Ellen-Josee

CU Schreef:

——————————————————-

> Lees in Genesis 1 even de juiste volgorde. En ga

> je dan zitten schamen.

Als ik zo zie wat jij hier neerplant op de late avond, dan is Bijbellezen niet jouw grootste talent.

Staat dat vers van die levensadem in Genesis 2?

• CU

Het gaat erom wat eerder was geschapen. De dieren die adem nodig hadden of de mens , die ook dezelfde adem nodig had. Volgens jou hadden de dieren geen adem, omdat die pas bij de schepping van de mens werd gedaan in de vorm van het inblazen.

Maar uiteindelijk heeft Mozes niet beschreven dat er levenslucht werd geschapen, zoals God de zee, het land en de hemellichamen schiep.

• CU

Nou goed dan. Jij bidden voor Colorado Springs.

En? Heeft het geholpen ? Is het bosbrandje uitgegaan door een machtige regenbui? Of brand het gewoon lekker door omdat er zogenaamd geen gelovigen wonen zoals destijds in Sodom en Gomerra? Dat zal het wel zijn hé als God niet verhoort.

Als het vuur niet op je gebed terstond is uitgegaan heb je niet naar Gods wil gebeden. En het brand nu nog steeds. Wat nu?

Het gebed van een gelovige vermag niets.

• Frederik D

Al zouden alle gelovigen bidden dat de aarde plat wordt, de aarde blijft een bol.

• Ellen-Josee

Goed, ik weet genoeg!

• Ellen-Josee

CU Schreef:

——————————————————-

> Het gaat erom wat eerder was geschapen. De dieren

> die adem nodig hadden of de mens , die ook

> dezelfde adem nodig had. Volgens jou hadden de

> dieren geen adem, omdat die pas bij de schepping

> van de mens werd gedaan in de vorm van het

> inblazen.

Oh en dat bepaal jij ?

:D

>

> Maar uiteindelijk heeft Mozes niet beschreven dat

> er levenslucht werd geschapen, zoals God de zee,

> het land en de hemellichamen schiep.

Nee dat hoefde ook niet. Mozes heeft net zo min beschreven waar de levenslucht naartoe gaat als iemand dood is.

Ellen

• samuel

Staan wachttorens alleen om gevangenissen? Dat is wel erg kortzichtig! Wat dacht je van een legerkamp, een vesting, een ommuurde stad?

• Ellen-Josee

samuel Schreef:

——————————————————-

> Staan wachttorens alleen om gevangenissen? Dat is

> wel erg kortzichtig! Wat dacht je van een

> legerkamp, een vesting, een ommuurde stad?

En een vuurtoren..

• samuel

Ja zelfs een vuurtoren, maar dat is meer een aanwijzer! Een licht in de duisternis zeg maar. ;)

• Ellen-Josee

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ja zelfs een vuurtoren, maar dat is meer een

> aanwijzer! Een licht in de duisternis zeg maar. ;)

Oh maar normaal gesproken zit er ook een vuurtorenwachter in.

Ik heb nog een foto van een replica van de vuurtorenwachter met al zijn apparatuur in de vuurtoren in Ameland.

Ik heb de echte vuurtorenwachter nog gesproken (wegbezuinigd), hij verkoopt nu kaartjes aan toeristen.