Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

"Niet bewijzen dat God bestaat"

• samuel

Niet om te hakken, ik toon je je dwaling aan, je kan hem zelf recht zetten, dat kan ik niet voor je doen!:)

• theo

thomas Schreef:

——————————————————-

> Er is er maar Eén die weegt..;)

Nee hoor, er is er maar Eén die kan/mag wegen in dit geval.

Peri en Samuel wegen danig mee om te wegen

• Stefan

Ik heb ingezien, dat deze wereld niet kon brengen wat ik zocht. Dat er een andere Natuur is, die de mens veranderen kan, vanuit de gebondenheid van deze wereld, in een vrije goddelijke wereld; Gods Koninkrijk..

Dat inzicht wordt dieper en dieper.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Vind jij het van belang om anderen te wegen naar

> jouw maatstaven?

Mijn maatstaven? Waar maak je dat uit op?

• Stefan

Het zijn inderdaad imponerende teksten.

Bedankt voor ‘'het delen’'..:S

Gegroet.

• samuel

Dat is mooi thomas, maar je moet Hem Jezus wel binnen vragen in je hart, en je zal toch echt moeten bekeren en wat daar bijhoort, het is mooi dat je onderzoekend bent van nature, maar zoek het bij Jezus in Hem is alle kennis, wees als Paulus, vergeet al die zg kennis van de wereld en zijn valse religies, beschouw ze als vuilnis, en kom tot Jezus, belijd wat je moet belijden en bekeer je van je oude wandel, wat heb je te verliezen?

• theo

Iemand die niet op dezelfde manier gelovig is, de bijbel niet net zo uitlegt als Peri is toch geen echte juiste zuivere christen?

• Stefan

Hier praat ik de hele dag nu over, Samuel, en met teksten probeer ik het duidelijk te maken.

Het is een prachtig voorbeeld van blindheid, om nu zoiets te kunnen schrijven wat je nu doet.

Wat is je doel hier op het pb, en op de kansel?

Hoe kan je dit nog schrijven aan Theo; even ter verduidelijking God weegt, wij toetsen, dat wordt van ons gevraagd in het Schrift het door Gods Geest geïnspireerde Woord, de vraag is waar is jouw woord door geïnspireerd?

Je toets niet naar de Geest, maar naar je eigen blinde vlek.

Titus 2:11 ( topictekst)

Verwachtende de zalige hoop en verschijning der heerlijkheid van de grote God en onze Zaligmaker Jezus Christus;

Die Zichzelf voor ons gegeven heeft, opdat Hij ons zou verlossen van alle ongerechtigheid, en Zichzelf een eigen volk zou reinigen, ijverig in goede werken.

Spreek dit, en vermaan, en bestraf met alle ernst. Dat niemand u verachte.

• samuel

Daar hebben we theo, de weger, even ter verduidelijking God weegt, wij toetsen, dat wordt van ons gevraagd in het Schrift het door Gods Geest geïnspireerde Woord, de vraag is waar is jouw woord door geïnspireerd?

• theo

samuel Schreef:

——————————————————-

> Daar hebben we theo, de weger, even ter

> verduidelijking God weegt, wij toetsen, dat wordt

> van ons gevraagd in het Schrift het door Gods

> Geest geïnspireerde Woord, de vraag is waar is

> jouw woord door geïnspireerd?

Bij mij borrelt altijd de vraag; DE vraag is waar zijn jouw beledigingen en arrogantie door geïnspireerd. Het is onmogelijk dat dit door Gods woord en/of de bijbel is/zou kunnen zijn, dat is werkelijk uitgesloten ,maar waardoor dan wel??