Gisteren vroeg je nog hoe je bij Jezus kan komen en nu heb je alweer praatjes?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlthomas Schreef:
——————————————————-
> Kom ik toch terug op de balken van het kruis. En
> op de eeuwig durende rondgang van de horizontale
> balk; uit nood-zakelijke beslissing aan-wezig, de
> mens in zijn natuur-wezen, maar als macht- en
> krachtenspel en als weg terug naar God
> uitzichtloos, want deze balk is aards, uit de
> aarde.
>
> En is niet gegrond, dan alleen mogelijk door de
> Verticale balk, die haaks op deze nood-orde die de
> natuur is, staat.
>
> Blijft de mens vasthouden aan het wiel van
> Samsara, de horizontale balk, de illusie die de
> wereld voorhoudt om hier God terug te vinden, dan
> is dat een des-illusie geworden voor hen, die door
> alle kennis en wijsheid en geloof in en uit deze
> wereld Hem willen vinden.
>
> Het zijn twee verschillende werelden; de natuur
> uit het aardse, en de goddelijke.
Je wil weer het boeddhisme koppelen aan het christendom thomas, samsara is een boeddhistische geloofs symboliek.
Het kruis is als volgt de verticale balk staat voor het lichaam van Christus het hoofd van boven en de voeten naar beneden, de verlossing komt van boven van God naar beneden naar de aarde, (Joh.8 23 En Hij zeide tot hen: Gij zijt van beneden, Ik ben van boven; gij zijt van deze wereld, Ik ben niet van deze wereld. Ef.4 10 Hij, die nedergedaald is, Hij is het ook, die is opgevaren ver boven alle hemelen, om alles tot volheid te brengen. ), en dit is door genade en niet door werken. De horizontale balk de armen van Jezus Christus, staat voor de brug die de kloof overbrucht die er is tussen de mens en God, door Jezus Christus zijn verzoenende offer is deze kloof dus overbrugbaar, maar alleen door Jezus Christus, zonder Hem is er nog steeds die kloof, je kan alleen tot de Vader komen door Hem. (2 Kor.5 17 Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen. 18 En dit alles is uit God, die door Christus ons met Zich verzoend heeft en ons de bediening der verzoening gegeven heeft, 19 welke immers hierin bestaat, dat God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende was, door hun hun overtredingen niet toe te rekenen, en dat Hij ons het woord der verzoening heeft toevertrouwd.
20 Wij zijn dus gezanten van Christus, alsof God door onze mond u vermaande; in naam van Christus vragen wij u: laat u met God verzoenen. 21 Hem, die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid Gods in Hem.
)
Johaanes 14 5 Tomas zeide tot Hem: Here, wij weten niet, waar Gij heengaat; hoe weten wij dan de weg? 6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Even simpel en kort uitgelegd.
Samsara staat voor eindeloze reïncarnatie, en dat je door werken iedere keer in een betere staat terugkeert, van arme sloeber tot rijke koning, de Bijbel is duidelijk in Hebreeën 9: 24 Want Christus is niet binnengegaan in een heiligdom met handen gemaakt, een afbeelding van het ware, maar in de hemel zelf, om thans, ons ten goede, voor het aangezicht Gods te verschijnen; 25 ook niet om Zichzelf dikwijls te offeren, gelijk de hogepriester jaarlijks met ander bloed dan het zijne in het heiligdom gaat, 26 want dan had Hij dikwijls moeten lijden sinds de grondlegging der wereld; maar thans is Hij éénmaal, bij de voleinding der eeuwen, verschenen om door zijn offer de zonde weg te doen. 27 En zoals het de mensen beschikt is, éénmaal te sterven en daarna het oordeel, 28 zo zal ook Christus, nadat Hij Zich éénmaal geofferd heeft om veler zonden op Zich te nemen, ten tweeden male zonder zonde aanschouwd worden door hen, die Hem tot hun heil verwachten.
Het samsara of het wiel der karma zou dus veronderstellen dat Jezus Christus ieder keer weer moet worden gekruisigd en sterven, dat is dus een leugen! De mens sterft één keer, en daarna het oordeel, dus niet vele levens om het eens over te doen!
samuel Schreef:
——————————————————-
> Dat je moet aanvaarden en dragen de zegeningen en
> louteringen die het en wat leven van een volgeling
> van Jezus Christus met zich meebrengt!
Dat schreef ik;
Kom ik toch terug op de balken van het kruis. En op de eeuwig durende rondgang van de horizontale balk; uit nood-zakelijke beslissing aan-wezig, de mens in zijn natuur-wezen, maar als macht- en krachtenspel en als weg terug naar God uitzichtloos, want deze balk is aards, uit de aarde.
En is niet gegrond, dan alleen mogelijk door de Verticale balk, die haaks op deze nood-orde die de natuur is, staat.
Blijft de mens vasthouden aan het wiel van Samsara, de horizontale balk, de illusie die de wereld voorhoudt om hier God terug te vinden, dan is dat een des-illusie geworden voor hen, die door alle kennis en wijsheid en geloof in en uit deze wereld Hem willen vinden.
Het zijn twee verschillende werelden; de natuur uit het aardse, en de goddelijke.
Nee dat schreef je niet, je schreef over samsara! En je filosofie is uit dat samsara, een onzuiver bron, en dus niet uit de bron van levend gevend water Jezus Christus. De uitleg van het kruis heb ik je duidelijk gegeven ik zal hem nog een keer plaatsen:
Je wil weer het boeddhisme koppelen aan het christendom thomas, samsara is een boeddhistische geloofs symboliek.
Het kruis is als volgt de verticale balk staat voor het lichaam van Christus het hoofd van boven en de voeten naar beneden, de verlossing komt van boven van God naar beneden naar de aarde, (Joh.8 23 En Hij zeide tot hen: Gij zijt van beneden, Ik ben van boven; gij zijt van deze wereld, Ik ben niet van deze wereld. Ef.4 10 Hij, die nedergedaald is, Hij is het ook, die is opgevaren ver boven alle hemelen, om alles tot volheid te brengen. ), en dit is door genade en niet door werken. De horizontale balk de armen van Jezus Christus, staat voor de brug die de kloof overbrucht die er is tussen de mens en God, door Jezus Christus zijn verzoenende offer is deze kloof dus overbrugbaar, maar alleen door Jezus Christus, zonder Hem is er nog steeds die kloof, je kan alleen tot de Vader komen door Hem. (2 Kor.5 17 Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen. 18 En dit alles is uit God, die door Christus ons met Zich verzoend heeft en ons de bediening der verzoening gegeven heeft, 19 welke immers hierin bestaat, dat God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende was, door hun hun overtredingen niet toe te rekenen, en dat Hij ons het woord der verzoening heeft toevertrouwd.
20 Wij zijn dus gezanten van Christus, alsof God door onze mond u vermaande; in naam van Christus vragen wij u: laat u met God verzoenen. 21 Hem, die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid Gods in Hem.)
Johannes 14 5 Tomas zeide tot Hem: Here, wij weten niet, waar Gij heengaat; hoe weten wij dan de weg? 6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Even simpel en kort uitgelegd.
Samsara staat voor eindeloze reïncarnatie, en dat je door werken iedere keer in een betere staat terugkeert, van arme sloeber tot rijke koning, de Bijbel is duidelijk in Hebreeën 9: 24 Want Christus is niet binnengegaan in een heiligdom met handen gemaakt, een afbeelding van het ware, maar in de hemel zelf, om thans, ons ten goede, voor het aangezicht Gods te verschijnen; 25 ook niet om Zichzelf dikwijls te offeren, gelijk de hogepriester jaarlijks met ander bloed dan het zijne in het heiligdom gaat, 26 want dan had Hij dikwijls moeten lijden sinds de grondlegging der wereld; maar thans is Hij éénmaal, bij de voleinding der eeuwen, verschenen om door zijn offer de zonde weg te doen. 27 En zoals het de mensen beschikt is, éénmaal te sterven en daarna het oordeel, 28 zo zal ook Christus, nadat Hij Zich éénmaal geofferd heeft om veler zonden op Zich te nemen, ten tweeden male zonder zonde aanschouwd worden door hen, die Hem tot hun heil verwachten.
Het samsara of het wiel der karma zou dus veronderstellen dat Jezus Christus ieder keer weer moet worden gekruisigd en sterven, dat is dus een leugen! De mens sterft één keer, en daarna het oordeel, dus niet vele levens om het eens over te doen!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?