Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jezus, het koningschap, en de drachmen

• Frans

Jij stelt dat iedereen een kind van God kan worden of eigenlijk is aan Lotje, dus ook die joden waar Jezus tegen spreekt. Ik laat je dus zien dat dat niet zo is door je te laten lezen wat Jezus zegt! Nu dat duidelijk is, mag je mening aanpassen, hoeft niet!

Zij konden ook kinderen van God worden maar waren het niet, dat was hun keuze waarmee ze zichzelf veroordeelden Samuel. Je laat niets zien waarmee je me kan overtuigen, er is dus niets duidelijk en ik hoef dus niets aan te passen.

Ik wens ook niet weer overal over te muggenziften Samuel, Waarom mensen je arrogant noemen is steeds dat laatste stukje wat je er bij schrijft, als je dat op een christelijke manier leert laten dan staan mensen meer open voor je uitleg die niet altijd verkeerd is.

• ¥ Lotje ¥

We zijn of kunnen kinderen van God worden maar niet iedereen wil kind van de duivel zijn,

We zijn of kunnen kinderen van God worden maar niet iedereen wil kind van God zijn ,

vind ik weer duidelijker

• Frans

Ok, je hebt gelijk, maar dat maakt hun niet meteen kind van de duivel, wel slaaf.

• samuel

Frans Schreef:

——————————————————-

> Jij stelt dat iedereen een kind van God kan worden

> of eigenlijk is aan Lotje, dus ook die joden waar

> Jezus tegen spreekt. Ik laat je dus zien dat dat

> niet zo is door je te laten lezen wat Jezus zegt!

> Nu dat duidelijk is, mag je mening aanpassen,

> hoeft niet!

>

> Zij konden ook kinderen van God worden maar waren

> het niet, dat was hun keuze waarmee ze zichzelf

> veroordeelden Samuel.

Nu wil je er weer wat anders van maken. Jij zegt dat ze geen kinderen van de duivel zijn maar in zijn macht, ik laat je dus lezen dat dat niet zo is!

Je laat niets zien waarmee

> je me kan overtuigen, er is dus niets duidelijk en

> ik hoef dus niets aan te passen.

Nog eentje dan: 36 Toen liet Hij de scharen gaan en ging naar huis. En zijn discipelen kwamen bij Hem en zeiden: Maak ons de gelijkenis van het onkruid in de akker duidelijk. 37 Hij antwoordde en zeide: Die het goede zaad zaait, is de Zoon des mensen; 38 de akker is de wereld; het goede zaad, dat zijn de kinderen van het Koninkrijk; 39 het onkruid zijn de kinderen van de boze; de vijand, die het gezaaid heeft, is de duivel; de oogst is de voleinding der wereld; de maaiers zijn de engelen. Matteüs 13

Je wil je mening niet aanpassen, om dat je je eigen zienzwijze wil behouden!

>

> Ik wens ook niet weer overal over te muggenziften

> Samuel, Waarom mensen je arrogant noemen is steeds

> dat laatste stukje wat je er bij schrijft, als je

> dat op een christelijke manier leert laten dan

> staan mensen meer open voor je uitleg die niet

> altijd verkeerd is.

Dat je mij via een omweg arrogant wil noemen zegt veel over je karakter, maar ik vergeef je.

Je neemt de lering tot je of je verwerpt hem, maar laat je insinuaties bij jezelf!

• Frans

Goed, ik neem aan dat je het niet ziet Samuel, ik vergeef je ook, ik wil mijn zienswijze niet behouden want wie ben ik ?

Jij bent van de letter der wet, gefeliciteerd, ik meer van de geest der wet.

Daar komt het allemaal op neer denk ik.

• samuel

Frans Schreef:

——————————————————-

> Goed, ik neem aan dat je het niet ziet Samuel, ik

> vergeef je ook, ik wil mijn zienswijze niet

> behouden want wie ben ik ?

>

> Jij bent van de letter der wet, gefeliciteerd, ik

> meer van de geest der wet.

Ik zal je even iets letterlijk bijbrengen. En dan zal ik je deze insinuatie ook weer vergeven Frans.

De Geest brengt in herinnering van wat Jezus gezegd heeft! 23 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. 24 Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezonden heeft.

25 Dit heb Ik tot u gesproken, terwijl Ik nog bij u verblijf; 26 maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb.

Johannes 14

>

> Daar komt het allemaal op neer denk ik.

Wellicht moet je dat dan ook gaan herzien, nu je dit ook weer weet, daar gaat het wel op neer komen denk ik.

• Frans

Deze tekst bevestigd wat ik zeg Samuel, zie je dat nu echt niet ?

• samuel

Nu wil je wat een ander je leert niet aannemen, en dan zeggen maar dat is wat ik zeg zie je dat niet! Nee anders had ik het je niet moeten laten zien Frans.

Maar ik denk dat je het wel begrepen hebt nu.

Er staat niet voor niets Jezus zegt!

• CU

Weer zo'n vreemde en rare vergelijking van Jezus over dat onkruidzaad.

Je moet natuurlijk wel knotsstapelgek zijn om als boer onnut zaad te kweken en te oogsten en vervolgens te zaaien op andermans grond. Iedereen weet dat op een ingezaaid land door de wind en de vogelpoep het door God geschapen onkruidzaad terecht komt.

Wie is er dus die onkruidzaaier waar ze ook in Bulgarije zo'n last van hebben?

Want daar heeft toch bijna iedereen een eigen stuk grond? Al is het maar voor de mais voor het eigen varken en voor de aardappels en paprika voor eigen gebruik.

• CU

Natuurlijk wil Jezus bij je inwonen en van je gastvrijheid gebruik maken.

Want dan moet jij voor zijn eten zorgen en moet jij de wc schoonmaken en hoeft de gast helemaal niets te doen.