Dat nog wel. Maar niet voor homoseksuele docenten. Of inmiddels wel?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlIk heb het gelezen en begrijp dat je om niks lange teentjes hebt.
Maar goed, het was de bedoeling om met een serieus ondertoontje dmv een beetje humor je aan het denken te zetten.
Zender en ontvanger en ruis en misverstanden.
Wat je er verder bij haalt over freaken en joden ontgaat mij totaal helemaal volstrekt.
Laat verder maar.
theo Schreef:
——————————————————-
> Ik heb het gelezen en begrijp dat je om niks lange
> teentjes hebt.
Jaja het zijn altijd mijn lange tenen en nooit Theo die sorry zegt als hij er op gaat staan he Theo?
>
> Maar goed, het was de bedoeling om met een serieus
> ondertoontje dmv een beetje humor je aan het
> denken te zetten.
> Zender en ontvanger en ruis en misverstanden.
Misschien, heel misschien zou je eens na moeten denken over dat lollig zijn niet altijd zo opgevat wordt. Ik vond en vind jou houding daar nogal neerbuigend, tamelijk belerend en met opgeheven vingertje.
Nu ook weer Ik moet aan het denken gezet. Ken je dan mijn opvattingen hierover? Ik dacht het toch helemaal niet!
>
> Wat je er verder bij haalt over freaken en joden
> ontgaat mij totaal helemaal volstrekt.
>
> Laat verder maar.
Dat wou ik net zeggen, maar goed…
Laatste update 26 april 2012 12:13
OEGSTGEEST/ROTTERDAM - Een homoseksuele docent die een dreigend ontslag om zijn geaardheid aanvocht, vertrekt alsnog bij de gereformeerde (vrijgemaakt) bassisschool waarvan hij werd geschorst. Dat lieten de docent, Duran Renkema, en de school in Oegstgeest weten.
Renkema haalde zijn gelijk bij een rechter, maar na overleg bleken hij en de school zo fundamenteel van mening te verschillen dat terugkeer er niet in zat. De school vindt dat de man de identiteit van de school niet geloofwaardig kan uitdragen. Daar is Renkema het niet mee eens. De twee hebben afspraken gemaakt over het beëindigen van het arbeidscontract, waarover de twee geen uitspraken doen.
Het was voor zover bekend de eerste keer dat een docent van een christelijke school zijn ontslag om een homoseksuele relatie openlijk via een rechter aanvocht. Renkema had ook aangeklopt bij de Commissie Gelijke Behandeling, maar had die zaak stilgelegd om met de school te overleggen.
—————————
http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/leidenenregio/article12930013.ece/Homodocent-vertrekt-van-gereformeerde-school-in-Oegstgeest
Oegstgeest heeft niet voor niets een K. Schilder basisschool. Klaas Schilder, DE voorman van de Vrijg. Geref.n, was dominee in Oegstgeest en doopte, zo las ik elders, Jan Wolkers, de schrijver van het boek “Terug naar Oegstgeest”.
Nog even ter herinnering wat ik meermalen meldde: Ik heb totaal geen problemen met mensen met een andere geloofsovertuiging als ikke, noch met mensen die mijn visie op de bijbel niet delen behalve als het om sektarische neigingen gaat.
De “ problemen” komen doorgaans van de mensen die mijn geloofs/bijbelse visie over alverzoening verachtelijk vinden,niet pruimen, het niet kunnen verdragen dat dit mijn visie is.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Maar je mag wel docent zijn op zo'n school als je
> kleren van tweeërlei snit, bijvoorbeeld een
> onderbroek van katoen en lycra, draagt? Daar
> bemoeit het schoolbestuur zich niet mee?
Jawel dat mag, maar was ie nu docent op Maimonides dan zou dat wellicht wel iets uitmaken.
Want op die school bemoeit het schoolbestuur zich overal mee.
Over Oegstgeest en Jan Wolkers:
—————————-
Dan had je uiteraard de (gereformeerde) Rehobothkapel, waar Jan gedoopt is, nota bene door de vermaarde dogmaticus Klaas Schilder, later hoogleraar te Kampen en stichter van de gereformeerde kerken vrijgemaakt (Artikel 31): ‘Vooral bij sneeuwval, een lieflijk kerstplaatje waar het onder het knusse rieten dak, veilig toeven moet zijn geweest voor het kuddeke des Heren tegen de verdorvenheden der wereld.’ En de nieuwe kerk aan de Mauritslaan, waarvoor vader Wolkers de flessen avondmaalswijn leverde. Zaterdagsavonds stonden ze klaar op de kleine toonbank. ‘Het waren twaalf willekeurige flessen van de plank. Pas als mijn vader ze in de grote hengselmand had gezet en er een witte doek over gedaan had, iets dat hij bij andere boodschappen vanzelfsprekend niet deed, waren ze geheiligd, was het al het bloed van Jezus Christus.’
————————-
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/archief/article/detail/1740238/2005/03/19/Terug-naar-Oegstgeest-Alles-wekt-herinneringen-op-aan-vroeger.dhtml
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?