Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Adam en de dieren.

• samuel

Mensen zijn erger dan konijnen, daar zijn er zeven miljard van, van konijnen niet! Wel eens van aanpassing gehoord? Jij zal het evolutie noemen! De mens trekt naar de steden toe en die raken overbevolkt, de boeren en landarbeiders trekken ook naar de steden, wel een beetje opletten, er is ruimte genoeg maar geld is waar de wereld om draait en niet om voedsel.

• samuel

Natuurlijk voor God is alles mogelijk, maar de vraag is waarom zou Hij dat doen? Om jou leugen kloppend te maken?

• Frederik D

Omdat er sterfte is onder de konijnen, slimpie.

Maar in het Paradijs zonder sterfte maar met voortplanting, had het weldra gewemeld van honderdmiljoenmiljard konijnen, die alles kaal vraten.

• Frederik D

Waarom zou hij het niet doen? Bewijs maar eens dat hij geen voorgeschiedenis van miljarden jaren heeft geschapen?

Waarom jij weer persoonlijk moest worden, ontgaat mij tenzij ik ervan uit ga dat je weer klem zat.

• samuel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Omdat er sterfte is onder de konijnen, slimpie.

Oh dat is het.

>

> Maar in het Paradijs zonder sterfte maar met

> voortplanting, had het weldra gewemeld van

> honderdmiljoenmiljard konijnen, die alles kaal

> vraten.

Ik denk niet dat het zo vaart had gelopen, maar dat is allemaal speculatie, het is nu eenmaal anders gelopen! En zijn wij erger dan de konijnen.

Het is bij de konijnen af! :)

• theo

Hoewel ik deze vraag nog nooit eerder onder ogen heb gehad maar wel de talloze andere vragen over problemen als historische waarheden in het scheppingsverhaal;

Het bijbelse scheppingsverhaal is een loflied op de schepping.

Rabbijn Soetendorp heeft ooit geschreven: Als je bij het bijbelse scheppingsverhaal niet verder komt dan alleen maar een geschiedenis verhaal dan mis je vreselijk veel.

• samuel

Ik had mij anders kunnen uitdrukken, daar heb je gelijk in, mijn excuus daarvoor.

De miljarden jaren zijn simpelweg niet te bewijzen, het is allemaal speculatief, neem nu de aardlagen die miljoenen zoniet zg miljarden jaren oud moeten zijn, en daar vinden ze in eens rechtopstaande boomstammen dwars door die lagen aan, diezelfde zogenaamde miljoenen jaren oude laagjes. dat zou je op zijn minst moeten laten nadenken over die verhalen!

• Douce.

Vooral de alternatieve varianten, haha, daar krijg je rode oortjes van:)

Douce

• Frederik D

Al die tegenwerpingen zijn weerlegd. Het enige dat het creationisme in wezen doet, is het evolutionisme versterken. Des te meer tegenwerpingen een theorie heeft weerlegd, des te sterker is die theorie. Op zich is kritiek altijd welkom. Maar dan wel nieuwe kritiek en geen oude kritiek die al weerlegd is.

• samuel

Sorry maar verklaar het maar zou ik zeggen!