Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Adam en de dieren.

• Frederik D

Wat heeft die eunuch van doen met mijn betoogje over genetisch overgeërfde eigenschappen?

• Frederik D

Doei.

• theo

Heb je geen moeite met achter iedere opmerking een vraagteken te zetten ipv antwoorden te geven?

Vraag je je zelf wel eens iets af?

Bekijk je je eigen vragen wel eens ?

Kijk je wel eens in de spiegel om je eigen vragen te beantwoorden?

Heb je geen zekerheden dat je overal vragen plaatst?

Heb je nog meer vragen?

Regende het vandaag bij jullie ook zo erg?

Als iemand jou de weg vraagt naar een bepaalde straat of gebouw vraag je dan ook waarom h/zij dat vraagt en wat die daar moet en hoe laat h/zij daar moet zijn?

Of vraag je er meteen even bij of h/zij wel op dezelfde wijze gelovig is als jou?

Vraag je jezelf wel eens af waarom je steeds vragende vragen vraagt om te vragen?

Heb je wel eens overwogen om niet vragender wijs te reageren maar te antwoorden?

Heb je wel eens overwogen om naast vragen en reacties eens werkelijk antwoorden te geven op vragen/opmerkingen?

Weet je wat het verschil is tussen het linkerpootje van een dood vogeltje?

Heb je trouwens wel eens een dodo zien vliegen?

Was het druk bij jullie?

Neem je dadelijk een pilsje?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wat heeft die eunuch van doen met mijn betoogje

> over genetisch overgeërfde eigenschappen?

Om te laten zien dat het geestelijke dat overstijgt. De blauwdruk van de mens zijn niet zijn genen of het dna maar dat is God, naar Zijn beeld en gelijkenis zijn we gemaakt.

• Frederik D

Jij bent je DNA plus zijn interacties op je omgeving.

• Frederik D

Ooit zei jij dat er geen domme vragen bestonden. Maar sinds de vragen van Peri weet ook jij beter.

• Ellen-Josee

Ik vind dat jij met je vragen jezelf nu wel ingehaald hebt.

Dat is geen vraag maar een opmerking.

Ellen :)

• Ellen-Josee

Huh :S

Dus je DNA is interaktief op je omgeving?

Ik ben blij dat ik dat niet heb :D

Stel je voor: kom ik straks op mijn werk zit daar een baas met zijn DNA interaktief te zijn… hij hing net nog aan de telefoon, dus dàt was het!

Ellen

• Leeuwenhart

> Het bijbelse scheppingsverhaal is een loflied op

> de schepping.

Waar blijkt dat uit?

Ik lees het meer als een verslag van onhandig gefrutsel van een klungelige godheid.

Al gaat mijn vraag niet over de schepping, maar over wat er na de schepping gebeurde.

> Rabbijn Soetendorp heeft ooit geschreven: Als je

> bij het bijbelse scheppingsverhaal niet verder

> komt dan alleen maar een geschiedenis verhaal dan

> mis je vreselijk veel.

Oftewel, ik mis heel veel. Ik ben altijd heel nuchter in dit soort dingen.

Jij zult er geen stopwatch bijhouden om te meten hoe lang Adam over het benoemen van 7,77 miljoen dieren heeft gedaan.

Maar kun je mij dan wel vertellen wat voor religieuze vergezichten ik in dit geval zoal tekort kom?

• theo

Wel, vergelijk het met geliefden.

Lees het boeksken Hooglied.

Puur biologisch kunnen mensen zich voortplanten zonder anziens des persoons.

Mannetje-vrouwtje- zaadje - eitje.

Je maakt een nummertje en dat is dat en de natuur zorgt er wel voor dat er nageslacht komt.

Zulke mensen zijn er inderdaad wel.. wat maakt het uit, sex is sex en als we maar lol hebben.

Met en met wie en hoe “we”het met elkaar doen is geen punt..sex is leuk en laten we een nummertje maken.

Zeker nu we voorbehoedsmiddelen hebben.

Vergelijk dat met twee geliefden die elkaars schoonheid benoemen, wederzijds respect.

Ben je gek..waarom zou ik een bloemetje meebrengen of een ring als symbool dragen of een gezellig etentje.

Romantiek? Ben je gek??

Een gedicht in opperste verrukking schrijven vanwege intens geluk dat je de ware hebt gevonden.?

Ben je wel goed bij je hoofd? Dat doet er allemaal niet toe.

Gewoon nuchter blijven, de mens heeft alleen tot doel om voor nakomelingen te zorgen net als dieren en sinds we voorbehoedsmiddelen hebben is het gevaar voor zwangerschap niet bijster groot en DUS ku nn en we ne u ken wat we willen.

Je bent mijn geliefde , ik houd van je, o wat ben je mooi…. allemaal geneuzel.

Een loflied voor je geliefde..een loflied op Gods schepping…wat een onzin.

—————

Zo iets??