Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Adam en de dieren.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> En een loflief op de Sabbath. Het gaat niet zozeer

> om de eerste zes dagen maar op de zevende dag. De

> zevende dag is de climax, de apotheose.

Hoe zie je dat?

• Frederik D

Toch moet je de verklaring zoeken in de richting die ik aangaf. En je zou een stuk kritischer moeten staan tegenover creationistische sites want die zijn lang niet altijd eerlijk.

• Frederik D

Mensen willen geen tuintje? Mensen hoeven niet te eten? Er hoeft geen voedsel te worden verbouwd? En industrieterreinen zijn overbodig?

• Frederik D

Niet via de genen. En daar ging het over. Hou je bij de les.

• Frederik D

Op het eind van elke scheppingsdag zag God dat het goed was. Op het eind van de “scheppingsweek” “rustte” God. Niet omdat hij moe was. Maar omdat het werk af was en hij kon genieten van het resultaat. De Schepping wordt bekroond door da Sabbath. En dat sluit weer aan bij Theo's verhaal.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Als jij verkondigt dat de natuur wel geschapen

> moet zijn, dan wil ik van jou weten door wie de

> Schepper dan is geschapen. Als jij verkondigt dat

> God er altijd al was, dan verkondig ik dat de

> natuur er op de één of andere wijze altijd al

> was. Het model van het eeuwige multiversum waarin

> universa ontstaan en vergaan.

Dat je niet aan kan nemen dat de Veroorzaker van het Al niet is veroorzaakt maakt je tot een ongelovige en een wetenschappelijke kleuter. Een geestelijke dimensie is wel Bijbels, zelfs wetenschappelijk, en ligt meer voor de hand dan.

• Ellen-Josee

Ja maar Scheele was toch een heel klein jochie toen die vrije stiefmoeder bij ze in kwam wonen.

Wat zat ie dan moeilijk te doen? Hij had eens zo'n vader zoals Jan Siebelink moeten hebben, dan had hij wel anders gepiept.

Ellen ;)

• theo

Je moet niks van mij hoor, je mag alles van mij hoor.

Nou ja, wat uitleg van de bijbel aangaat dus.

Stelen en roddelen en moorden “enzo” kun je/kunnen we beter laten natuurlijk.

• samuel

Het is gewoon een feit, daarbij ben ik een gelovige dat de zondvloed heeft plaatsgehad en naverhand daarvan is het dus wel duidelijk te verklaren, ook dat er op +/_ 8400 meter hoogte in het Himalaya gebergte afzetting en fossiele resten van zeedieren worden gevonden. Dat wijst dus op een omhoogkomen van de aarde.

Ik woon op dit moment in Belogradchik een wonderbaarlijk plaatsje zoek het eens op op Google, en dan begrijp je wat ik bedoel!

• Frederik D

Je begrijpt er weer niets van.

En je spreekt jezelf tegen.