Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

wat denk je..........

• ¥ Lotje ¥

Vertalen blijft mensenwerk en is al moeilijk genoeg en als ik straks iets tegen mijn buurvrouw vertel en zij zegt het later tegen haar man, dan is de kans veel groter dat het fout wordt overgebracht.

dat bedoel ik met de teksten ook eigenlijk en ik wil graag de originele

Maar goed ik haal dingen ook ergens anders uit . …….En het gevoel is sterk …

• ¥ Lotje ¥

ja ik heb het gelezen en nee je leest het zelf maar als dat niet te veel is . Het regent toch, dus mooi om het te gaan lezen.

• Otis

Waarom plak je die lappen tekst terwijl je er bij een ander altijd commentaar op hebt? Dat leest geen mens, dat weet jij zelf ook wel.

• theo

Inmiddels geef je geen antwoorden. Je geeft alleen maar sites met grote lappen tekst die er over gaan.

Hoe boeiend ook, uitleggers zijn ook niet eensluidend in hun visie , ook niet over dit onderwerp.

Als je pasklare antwoorden wilt hebben op dit soort zaken moet je lid worden van een sekte.

De sekteleider heeft pasklare antwoorden.

• ¥ Lotje ¥

je ouwehoert net zo hard als het regent . ik stel een vraag in die bedoeling dat iemand het antwoord zou weten . . Maar als jij nu het ook niet weet en dat afgereageerd ,kan ik niks aan doen hoor . eEn bij een sekte gaan ? hoe kom je daar nu weer bij? Ga er zelf heen dan . . Ik wil alleen de originele tekst. Klaar . Maar gezien je antwoord kan jij me ,,dat,,ook niet geven .

ik ga naar een verjaardag das anders dan een sekte (:P)

• Gonnie

Het is inderdaad een beetje vreemd dat van de ‘'juiste bijbellezers’' hier, niet één voor jou de originele bijbelteksten plaatst.:S

• perihelium

Ik denk dat een katholiek niet in de wachttoren van de jehova-getuigen naar waarheid gaat zoeken.

• theo

Lotje Lotje, begrijp je nou niet dat die oorspronkelijke tekst domweg niet bestaat.

Dat we het met vertalingen moeten doen.

Het tot stand komen van de bijbel heb ik je uitgelegd, je gaf daarna zelf nog een site waarover ik schreef dattie m.i. een tamelijk goed beeld gaf.

Je blijft maar doorvragen over de oorspronkelijke tekst die niemand heeft.

Over een sekt(leider) DIE heeft overal pasklare antwoorden op en hebben/heeft altijd gelijk.

• Frederik D

De teksten die we nu hebben, zijn tamelijk origineel. Met name die van het NT.

• Sietse 45

Lotje zit overal met haar neus in.