Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoe lang duurt de onsterfelijkheid van God?

• theo

Die vraag is al dan niet in andere bewoordingen door velen al vele malen gesteld maar daar komt nooit NOOIT antwoord op van mijn medechristenen die in de hel na de dood geloven.

• Stefan

Efeze 2

1 En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart door de misdaden en de zonden;

2 In welke gij eertijds gewandeld hebt naar de eeuw dezer wereld, naar de overste van de macht der lucht, van de geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;

3 Onder welke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden van ons vlees, doende de wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;

4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmee Hij ons liefgehad heeft,

5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; ( uit genade zijt gij zalig geworden)

6 En heeft ons mede opgewekt, en heeft ons mede gezet in de hemel in Christus Jezus;

7 Opdat Hij zou betonen in de toekomende eeuwen de uitnemende rijkdom van Zijn genade, door de goedertierenheid over ons in Christus Jezus.

8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;

9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.

10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

• Douce.

Een hel als brandende poel geloof ik niet in, wel een plaats gescheiden van God.

Douce

• theo

“”Het komt allemaal wel goed“”

EN……

Dus je leventje van macht en/of egosisme maar kunnen/mogen voortzetten…??? !!! DAT is niet de boodschap..DAT is niet de bedoeling…..dat is NIET het evangelie de blijde boodschap.

• BOAZ

Douce Schreef:

——————————————————-

> Dat is een plaats van God verwijderd, maar niet

> noodzakelijkerwijs een brandende massa.

De hel is een misvertaling maar er is een poel des vuurs die nooit uitgebrand is.

> M.i. is het destijds zo geformuleerd om aan te

> geven dat het van God verwijderd zijn vreselijk

> is.

Liefde en haat is these=anti-these, zij die God haten en daarin volharden hebben daar maling aan, moeilijk te begrijpen en daarom komt niet iedereen in de hemel anders komt er nooit een eind aan het kwaad!

Boaz.

>

> Douce

• theo

Douce Schreef:

——————————————————-

> Een hel als brandende poel geloof ik niet in, wel

> een plaats gescheiden van God.

>

> Douce

Dat is inderdaad ook een tamelijk veel gehoorde opvatting.

In je leven niks met God te maken willen hebben..dan na je aards bestaan ook niet..over en uit.. dood is dood.

• Douce.

Ik kan je opmerking aan de hand van het door mij geschrevene niet volgen.

Douce

• Douce.

Neen, niet dood is dood. De mens is geschapen om eeuwig voort te bestaan.

Dat helgebeuren is zo beschreven om aan te geven (in het grijze verleden) hoe erg het zou zijn van God verwijderd. Ik zie dat branden dan ook symbolisch.

Douce

• theo

Gepost door: Douce ()

Datum: 23 juni 2012 23:39

Dat is een plaats van God verwijderd, maar niet noodzakelijkerwijs een brandende massa.

M.i. is het destijds zo geformuleerd om aan te geven dat het van God verwijderd zijn vreselijk is.

——————————————–

Dat zal komen doordat ik twee reacties van je doorelkaar husselde…sorry.

• Douce.

Er wordt dan volgens de Schrift ook geen recht gedaan aan de Heiligheid/Majesteit van God als de zonde nog zou bestaan.

Douce