Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoe lang duurt de onsterfelijkheid van God?

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ik heb dat boek gelezen waarin zij schreef over

> haar verblijf in Ravensbrück ,en hoe dat begon

> met de onderduikers, volgens mij als ik het goed

> heb zijn zij verraden dat zij onderduikers hadden.

> Het is zo lang geleden dat ik het gelezen heb. Ik

> ga het weer lezen.! Mijn dochter heeft het toen

> gekocht en het mij laten lezen.

Op de wiki kan je het eea lezen en de schuilplaats is nu een gratis museum. Als je dat boekje van haar leest of een andere (goedkoop 2e hands bij bol.com) kan je daarbij best de vraag stellen hoe zij nu met die verschrikkelijke oorlog omging en hoe ze dat heeft verwerkt. Hopelijk heb je daar wat aan. Sterkte!

• Ellen-Josee

samuel Schreef:

——————————————————-

> Even terug gaan naar theo, dan van theo naar

> Gonnie en dan van Gonnie naar Ellen, dan weet je

> weer waar het over gaat!

Bedankt Samuel, maar het klopt wat Daan schreef: ik bedoelde ‘welke kampbeul dan ook’.

Ik heb het artikel wat Daan gaf gelezen, deze: http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article/detail/1120855/2010/07/26/Fotograaf-vond-beul-na-tien-jaar-speuren.dhtml

Ik heb grote twijfel aan de echte bekering van deze Kiang Guek Eav, alias Duch omdat toen hij berecht werd voor zijn misdaden, hij dat onterecht vond.

Dat is niet de redenering van een christen.

Ik kopieer dat even hier naartoe, want het is best een ingewikkelde constructie:

Na het interview volgde Duchs arrestatie. „Ik wilde graag met hem in contact blijven, maar volgens zijn advocaat is hij woest op me en voelt hij zich verraden.” Met dat gevoel zal Duch volgens Dunlop vandaag in de rechtbank zijn vonnis aanhoren. „Hij heeft als enige meegewerkt met de rechtbank. Dat hij nu als enige bestraft wordt, vindt hij onterecht.”

Mijn oordeel: niet echt bekeerd, alleen voor de vorm.

• Ellen-Josee

Je hebt gelijk meis! Ik heb mijn bril even opgezet om het artikel te lezen en mijn mening is: dat deze man niet echt bekeerd is, aangezien hij zijn gerechtelijke straf niet wilde ondergaan en zelfs enorm kwaad werd omdat zijn getuigenis tot berechting leidde. Zie ook mijn reactie aan Samuel.

Groet, Ellen

• Gonnie

Plaats jij even die link waarvan jij beweerd dat ik Ellen niet op gepaste wijze haar benader over dit onderwerp.

Waarom reageerde jij niet toen zij insinueerde dat ik met een breipen wel zou aborteren, want dat zag zij mij wel doen.

Maar toch lief van jou dat jij zo voor jouw vriendinnetje opneemt.

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Weet jij wat er met die kampbeulen is vergaan in

> hun leven , ik neem aan dat jij ze niet

> persoonlijk hebt gekend.

Oh maar zijn er genoeg in het nieuws geweest om te weten dat zij bleven volharden in hun kwade wegen.

Dat ze zelfs niet enige spijt hadden en zeker niet zich bekeerden.

Neem nu Simon Wiesenthal, die heeft heel wat kampbeulen opgespoord, maar die probeerden zich allemaal onder hun daden uit te lullen - geen één was christelijk. http://nl.wikipedia.org/wiki/Simon_Wiesenthal

> Het zijn vragen waar ik het recht op heb die te

> vragen.

Ja jij mag vragen wat je wilt, maar heb je ook altijd maar recht op antwoorden. Zoals je ziet ben ik vandaag weer druk geweest met andere zaken als het pb.

> Als jij daar geen normaal antwoord op kan

> geven,dan is het beter maar helemaal niet te

> antwoorden, zo als er meer van jouw geloofsgenoten

> het niet doen.

Hoezo? Ik vind dat ik een heel normaal antwoord heb gegeven. Niets gesnier, niets gescheld, niets iemand onderuit halen… Gewoon alleen wat ik erover denk.

Heel normaal dus en als jij dat niet normaal vindt dan mankeert er wat aan jou. Je bent gewoon fff… overdreven snel aangebrand, zeker als het om mij gaat.

Ellen

• samuel

Ellen heeft zelf haar antwoord daarover aan jou gegeven, dat je het niet aanneemt is je eigen probleem!

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Plaats jij even die link waarvan jij beweerd dat

> ik Ellen niet op gepaste wijze haar benader over

> dit onderwerp.

> Waarom reageerde jij niet toen zij insinueerde dat

> ik met een breipen wel zou aborteren, want dat zag

> zij mij wel doen.

Ik heb niet geschreven dat je met een breipen wel zou aborteren, dat heb je er zelf van gemaakt.

Je zou er over ophouden heb je tegen mij gezegd, maar dat ben je blijkbaar weer vergeten.

Wat mij duidelijk wel bepaalde gedachten over jouw geestelijk functioneren ingeeft.

Vergeetachtigheid, snel boos zijn, verwarde gedachten, steeds hetzelfde herhalen… Tja…

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Plaats jij even die link waarvan jij beweerd dat

> ik Ellen niet op gepaste wijze haar benader over

> dit onderwerp.

> Waarom reageerde jij niet toen zij insinueerde dat

> ik met een breipen wel zou aborteren, want dat zag

> zij mij wel doen.

> Maar toch lief van jou dat jij zo voor jouw

> vriendinnetje opneemt.

Ik heb dat toen niet gelezen, wel dat het later tussen jullie is uitgesproken en niet zo bedoelt was en dat je het niet meer ter sprake zou brengen. Nog niet eens zo heel lang gelden volgens mij.

• samuel

Geen dank Ellen, dat gehak moet eens ophouden! Ik was echt van mening dat het over nazikambeulen ging in de lijn van wat theo stelde, vandaar mijn reactie.

Maar jij bedoeld geen één kampbeul zoals je al zei, nu ben ik van die duch ook niet erg overtuigd, maar het kan!

Groet,

• Gonnie

Je hebt gelijk maar het moet niet gekker worden, ik word even beschuldigt dat ik Ellen in dit onderwerp onheus benader. Is het soms heiligschennis dat ik niet zo beleefd over kom in mijn reactie naar Ellen,? Maar bij mij weten ben ik niet onhebbelijk geweest. Zo ja dan wil ik die link ook zien, en ik ben verontwaardigd dat dat mij verweten wordt terwijl en Samuel en Ellen naar anderen beslist niet correct overkomt, sterker altijd denigrerend naar anderen.